20 listopada 2021 r. odbyło się posiedzenie Jury w składzie:
oraz Jury III etapu Konkursu w składzie:
Po wysłuchaniu 25 uczestników Finału II Ogólnopolskiego Konkursu im. Bogdana Paprockiego, Jury postanowiło przyznać następujące nagrody:
Nagrodę za I miejsce w kategorii głosów żeńskich w kwocie 12 000 PLN otrzymała Justyna Khil.
Nagrodę za II miejsce w kategorii głosów żeńskich w kwocie 10 000 PLN otrzymała Magdalena Stefaniak.
Nagrodę za III miejsce w kategorii głosów żeńskich w kwocie 8 000 PLN otrzymała Justyna Bujak.
Nagrodę za I miejsce w kategorii głosów męskich w kwocie 12 000 PLN otrzymał David Roy.
Nagrodę za II miejsce w kategorii głosów męskich w kwocie 10 000 PLN otrzymał Nazarii Kachala.
Nagrodę za III miejsce w kategorii głosów męskich w kwocie 8 000 PLN otrzymał Szymon Raczkowski.
Nagrodę specjalną w wysokości 4 000 PLN za najlepsze wykonanie arii kompozytora polskiego otrzymała Justyna Khil.
Nagrodę Fundacji Marceliny Sembrich-Kochańskiej w wysokości 2 000 PLN dla najlepszego sopranu koloraturowego II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego otrzymała Paulina Gocałek.
Nagrodę od Stowarzyszenia im. Bogdana Paprockiego w wysokości 3 000 PLN dla najlepszego tenora II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego otrzymał Nazarii Kachala.
Nagrodę Stowarzyszenia im. Bogdana Paprockiego w wysokości 2 000 PLN dla największej osobowości II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego otrzymał Bartłomiej Kłos.
Nagrody od Edyty Kulczak – rezydentki Metropolitan Opera w Nowym Jorku: dla najmłodszej Finalistki Konkursu – po 250$ otrzymały Marta Mazanek-Matuszewska i Justyna Khil, zaś dla najmłodszego Finalisty Konkursu – po 250$ otrzymali Szymon Raczkowski i David Roy.
Nagroda od Edyty Kulczak – rezydentki Metropolitan Opera w Nowym Jorku dla największej indywidualności Konkursu – 2000$ otrzymał David Roy.
Nagrodę Dyrektor Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku Violetty Bieleckiej w postaci udziału w spektaklu lub koncercie w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymał Nazarii Kachala.
Nagrodę Dyrektora Opery Śląskiej w Bytomiu Łukasza Goika w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymała Bartłomiej Kłos.
Nagrodę Dyrektora Opery Na Zamku w Szczecinie Jacka Jekiela w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymała Justyna Khil.
Nagrody Dyrektora Opery Krakowskiej w Krakowie Bogusława Nowaka w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymali Justyna Khil, Szymon Raczkowski i Wojciech Urbanowski.
Nagrodę Dyrektora Polskiej Opery Królewskiej Andrzeja Klimczaka w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymał Nazarii Kachala.
Nagrodę Dyrektora Opery Nova w Bydgoszczy Macieja Figasa w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymała Justyna Khil.
Nagrodę Dyrektora Opery Bałtyckiej w Gdańsku Romualda Wilcza-Pokojskiego w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymali Justyna Khil, Magdalena Stefaniak i Wojciech Urbanowski.
Nagrodę Dyrektora Artystycznego Opery Wrocławskiej Mariusza Kwietnia w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymali Szymon Raczkowski, Justyna Khil i Wojciech Urbanowski.
Nagrodę Dyrektor Artystycznej Warszawskiej Opery Kameralnej Alicji Węgorzewskiej w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymał Szymon Raczkowski.
Nagrodę Dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi Dariusza Stachury w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymał Szymon Raczkowski. Ponadto Dyrektor Dariusz Stachura zaprosił wszystkich sześcioro laureatów nagród głównych na koncert Laureatów Konkursów Wokalnych.
Nagrodę Dyrektora Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie Waldemara Dąbrowskiego w postaci udziału w spektaklu w sezonie artystycznym 2021/2022 lub 2022/2023 otrzymał Michał Romanowski.
Nagrodę Specjalna dla wyróżniającego się pianisty II Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego otrzymał Aleksander Teliga.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
- Jestem pewna, że „Carmen” odniesie sukces w Bydgoszczy, w Polsce! – mówi z uśmiechem Maria Luisa Ramos Corrales, która czuwa nad przygotowaniem kostiumów do polskiej produkcji baletowej w choreografii Johana Ingera. Premiera „Carmen” w wykonaniu Baletu Opery Nova już 26 kwietnia zainauguruje XXXI Bydgoski Festiwal Operowy!
Z przyjemnością ogłaszamy program XXXI Bydgoskiego Festiwalu Operowego! Od 26 kwietnia do 11 maja polecamy siedem festiwalowych spektakli, goszcząc zespoły znakomitych teatrów z Bułgarii, Czech, Francji, Ukrainy, a także Bytomia i Poznania. Opera, musical, balet, tragedia muzyczna czy taniec graniczący z akrobacją... Część z dzieł na naszej scenie będzie prezentowana w Polsce po raz pierwszy bądź świeżo po polskich prapremierach. Będą też produkcje, które zobaczyć w kraju nadarza się wyjątkowo r...
Spektakl jak mistyczne doświadczenie jest możliwy, gdy utwór czołowego kompozytora XX-wiecznej muzyki klasycznej Karola Szymanowskiego inscenizuje wybitny współczesny choreograf i reżyser Robert Bondara. Polecamy dwa wyjątkowe spektakle baletowe jednego wieczoru: „Stabat Mater” i „Harnasie” na naszej scenie: 28, 29 i 30 marca. Bilety do nabycia w kasie Opery Nova oraz online.
Na naszej scenie mit o Orfeuszu jest współczesną interpretacją Roberta Bondary. Na operę „Orfeusz i Eurydyka” Glucka zapraszamy 16, 17 i 18 maja.