Marie Duplessis, do której wzdychał cały Jockey-Club utrzymywany przez najbogatszych mężczyzn z paryskiego towarzystwa, kochanka najbardziej wpływowych i znanych osobistości, także artystów - Franciszka Liszta i Aleksandra Dumasa - syna, kochająca luksus i... kamelie, dała życie literackiej postaci Małgorzacie Gauthier, tytułowej "Damie kameliowej" z XIX-wiecznego bestselleru powieściowego. Na jego kanwie powstało libretto do La Traviaty Giuseppe Verdiego. Marie/Małgorzata nazywa się tu Violetta Valery.
Tę wspaniałą operę, największy melodramat wśród operowych historii należy obejrzeć choć raz. Należy ona do szczególnych utworów, które - słuchane nawet wielokrotnie - nadal podbijają słuchacza muzyczną urodą. La Traviata realizowana była w historii bydgoskiej opery czterokrotnie, z czego trzy pierwsze inscenizacje reżyserował Sławomir Żerdzicki.
Ostatnią realizację (1998 r.) przygotował na scenie Opery Nova Bodo Igesz. Na scenie Opery Nova obecna wersja gości od 22 lat i nadal cieszy się zainteresowaniem widzów.
Historia Violetty i Alfreda zawarta w muzyce Verdiego jest uniwersalna: od prapremiery w weneckiej La Fenice minęło 167 lat, a wzrusza ona i zachwyca każde pokolenie słuchaczy.
Dzieło zawiera wszystko, co od ponad stu lat gwarantuje mu miłość wykonawców i publiczności: wspaniałe partie wokalne, niezapomniane muzyczne dialogi bohaterów, dramatyczną akcję, piękne sceny zbiorowe we wnętrzach XIX-wiecznych salonów z efektowną sceną chóralną toastu na chwałę miłości (Libiamo) będącą jedną z najpopularniejszych melodii operowych.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Two female and two male dancers engage in an extraordinary dialogue with a soloist playing the viola da gamba, creating the performance “Phénix”, in which we witness an unexpected encounter between hip-hop dance and the sound of an ancient instrument. The uniqueness of this combination is further highlighted by occasional electro sounds, inspired by the music of J. S. Bach.
"The immortal story of Carmen, reinterpreted," "told in a dark and deeply emotional way," "a performance unlike any other" — these are just some of the reactions found in the first reports and reviews following the ballet premiere of Carmen choreographed by Johan Inger. The ballet and the Orchestra of Opera Nova, together with the production team, received a standing ovation. And this is only the beginning of the 31st Bydgoszcz Opera Festival, whose program promises many exceptional artistic exp...
Zgodnie z zapowiedziami organizatorów - stało się! Konkurs Wokalny im. Bogdana Paprockiego jesienią w Operze Nova będzie mieć miejsce kolejny już raz, ale po raz pierwszy w edycji międzynarodowej. Śpiewaczki i śpiewacy (do 34. r.ż.) niemal wszystkich narodowości mogą już zgłaszać swój udział w prestiżowym Konkursie - nabór trwa do 11 października br.
- I am sure that “Carmen” will be a success in Bydgoszcz, in Poland! – says Maria Luisa Ramos Corrales, coordinating the preparations of the costumes for the ballet performance by Johan Inger. The premiere of “Carmen" on April 26 will inaugurate the XXXI Bydgoszcz Opera Festival!