FASCINATIONS

FASCINATIONS

Fascynacje:
Spektakl baletowy w pięciu obrazach
Data premiery:
09.03.2013
Czas trwania:
2 godziny, 10 minut

Realizatorzy

Część I:
Auf Suche, Lacrimae, Something I had in Mind
Choreografia:
Mauro de Candia
Scenografia i kostiumy:
Mauro de Candia
Reżyseria świateł:
Mauro de Candia
Opieka artystyczna:
Ewa Głowacka
Współpraca scenograficzna:
Mariusz Napierała
Asystentki przy choreografii:
Olga Marczak, Anna Pietrykowska
Część II:
Brake the Eyes, 1st Flash
Choreografia:
Jorma Elo
Asystenci choreografa:
Antony Randazzo, Christopher Dozzi
Scenografia i kostiumy:
Charles Heightchew, Jorma Elo, Joke Visser
Reżyseria świateł:
Jordan Tuinman

Opis

Spektakl baletowy w pięciu obrazach:

  • Mauro de Candia: Lacrimae / Auf Suche / Something I had in Mind
  • Jorma Elo: Brake the Eyes / 1st Flash 
  • Muzyka: Johann Sebastian Bach, Nicolo Paganini, Arvo Pärt, Edith Piaf, Wolfgang Amadeus Mozart, Jean Sibelius oraz Nancy Euverink Sub Pulse 2 - do choreografii Brake the Eyses 1st Flash.

Lacrimae

Muzyka: Pärt, Bach

Premiera: 19 czerwca 2004, Salle Prince Pierre, Grimaldi Forum – Monte – Carlo

Dedykowana Księżniczce Monaco, Antoninie.

Something I had in Mind

Muzyka: Nicolo Paganini, Edith Piaf

Premiera: 11 lutego 2012, Past Theater, Milwaukee – Milwaukee Ballet

Spektakl Fascynacje został wyprodukowany dzięki pomocy finansowej Instytutu Muzyki i Tańca w ramach programu Zamówienia choreograficzne.

Jorma Elo (Finlandia) - choreograf, projektant kostiumów, reżyser świateł i autor efektów video.

W ciągu zaledwie kilku lat urodzony w Finlandii Jorma Elo stał się jednym z najbardziej rozchwytywanych choreografów w Stanach Zjednoczonych i Europie, mianowany choreografem-rezydentem Boston Ballet w 2005 roku, wyróżniony jako talent do naśladowania przez Annę Kisselgoff w 2004 roku w przeglądzie New York Timesa.

Tworzy choreografie na całym świecie, włączając Slice to Sharp dla New York City Ballet, Glow-Stop i C. to C. (Close to Chuck) dla American Ballet Theatre, Double Evil dla San Francisco Ballet, Carmen dla Boston Ballet, 10 to Hyper M dla Królewskiego Baletu Duńskiego, Offcore dla Fińskiego Baletu Narodowego oraz Pointeoff dla Aspen Santa Fe Ballet.

Mauro de Candia (Włochy) rozpoczął naukę tańca w wieku 10 lat. Odkryła go legendarna tancerka i pedagog baletu Marika Besobrasova, która umożliwiła mu poprzez stypendium regularne kursy letnie w swojej szkole w Monaco. Po krótkich pobytach w szkole baletowej przy mediolańskiej La Scali i szkole baletowej Rudra Béjart w Lozannie de Candia kształcił się jako stypendysta Fundacji Johna Gilpina na Akademii Tańca Klasycznego im. Księżnej Grace w Monako.

W sierpniu 2001 r. został zaangażowany przez dyrektora baletu Stephana Thossa do zespołu baletu Państwowej Opery w Hannoverze. Podczas swojej kariery kreował główne role w dziełach Maurice’a Béjarta, Jirego Kiliana, Matsa Ecka, Williama Forsythe’a, Ohada Naharina oraz Marco Goeckego. Decydujący wpływ na artystyczny rozwój de Candii miał Stephan Thoss, który tworzył specjalnie dla niego nowe dzieła i partie. 

Po zakończeniu kariery tancerza pracował jako choreograf gościnny dla renomowanych zespołów, takich jak Królewski Balet Flandryjski, Teatr Tańca Braunschweig, Państwowa Opera w Hannoverze, Maggio Danza we Florencji, Milwaukee Ballet, Balet Państwowy w Berlinie. Założył w 1997 roku w swoim mieście rodzinnym, Barletcie, stowarzyszenie Arte&Ballet, które jest dziś jedną z najbardziej szanowanych organizacji pożytku publicznego w zakresie kształcenia tanecznego oraz propagowania tańca we Włoszech. Do stowarzyszenia należy także zespół taneczny Mauro de Candii Pneuma Dance Theatre.

W roku 2007 Mauro de Candia został wyróżniony przez magazyn taneczny Dance for you jako obiecujący choreograf młodego pokolenia. Otrzymał liczne nagrody i wyróżnienia za pracę artystyczną: Premio Positano per la Danza, członkostwo Melvina Jonesa oraz Premio Giuliana Penni per la Danza.

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
24-09-2024

„Niebezpieczna związki” we wrześniu i październiku

Balet Opery Nova w nowym sezonie ze sceny ponownie pragnie uwieść Widzów spektaklem „Niebezpieczne związki” w znakomitej choreografii Krzysztofa Pastora i z urzekającą muzyką Artursa Maskatsa. Na sztukę baletową pełną namiętności i intryg zapraszamy w cztery wieczory na przełomie września i października 2024 r. Bilety dostępne w kasie Opery Nova oraz w sprzedaży online [TUTAJ].  

{title}
15-09-2024

„Orfeusz i Eurydyka” według Roberta Bondary. Premiera na dużej scenie Opery Nova

- „Orfeusz i Eurydyka” Glucka to dla mnie jeden z ciekawszych tytułów operowych - przyznaje Robert Bondara, który jako reżyser i choreograf na nowo odczytuje mit o Orfeuszu, by zabrać nas w mroczne głębiny ludzkiej podświadomości i niczym w thrillerze rozwikłać zagadkę szaleństwa. Listopadową premierę Opery Nova zwiastuje już plakat Diany Marszałek, która jest także autorką scenografii spektaklu. Na „Orfeusza i Eurydykę” zapraszamy 16 XI (premiera), a także 17 i 19 XI 2024 r.

{title}
05-09-2024

Bilety na jesienną premierę i grudniowe spektakle

W kasie Opery Nova oraz online rozpoczęliśmy sprzedaż na premierowe spektakle opery „Orfeusz i Eurydyka” oraz grudniowe wystawienia „Alicji w Krainie Czarów” i „Traviaty”.  Również we wrześniu, ale w nieco późniejszym terminie, będą do nabycia bilety na premierę „Służąca panią” („La serva padrona”). O sprzedaży Koncertów Sylwestrowo-Noworocznych 2024/2025 będziemy informować Państwa niebawem. 

{title}
16-04-2024

„Don Pasquale”

"Don Pasquale" by Gaetano Donizetti, directed by Paweł Szkotak, will return in October!