Do tej pory nie zdarzyło mi się realizować tytułu tak bliskiego repertuarowi familijnemu. Jest to spektakl, który - mam nadzieję - zrobi duże wrażenie na młodszych widzach, ale chciałbym, żeby był także sporą dawką dobrej rozrywki i humoru dla dorosłych. W „Alicji w Krainie Czarów" mamy bardzo wiele sytuacji komicznych, co aż prosi się, by nadać im właściwy rytm na scenie, aby odzwierciedlić ten nastrój.
Robert Bondara w rozmowie z Expressem Bydgoskim: Ten tytuł chodził za mną już od dłuższego czasu, 15.04.2022 r.
Tytułowej Alicji, Królowej Kier, szalonego Kapelusznika i innych niesamowitych postaci chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. To bohaterowie wymyślonej przez matematyka, fotografa, literata kryjącego się pod pseudonimem Lewisa Carrolla baśniowej opowieści.
Znikające koty o nieznikającym uśmiechu, szalone herbatkowe przyjęcia, osobliwe susły, marcowe zające, zadyszane króliki - to wszystko składa się na pełną symboli literacką przygodę dla dziecięcego i dorosłego czytelnika. Wielokrotnie wznawiana drukiem i ilustrowana przez świetnych grafików, filmowana i animowana - książka Lewisa Carrolla wywiera wciąż niebagatelny wpływ na współczesną masową wyobraźnię.
Przemysław Zych, reprezentant młodego pokolenia polskich kompozytorów, skomponował według jej treści 90-minutowy balet Alicja w Krainie Czarów. Jego warstwa muzyczna – o niezwykłym rozmachu i inwencji - jest wyjątkowa jako współczesny utwór dla dzieci. Zych napisał partyturę na orkiestrę symfoniczną, wzorowaną na klasycznych baletach i... hollywoodzkiej muzyce filmowej, wplatając w swą kompozycję cytaty ze znanych dzieł. Dla potrzeb choreografii i inscenizacji w Operze Nova Zych przeredagował lub napisał na nowo sporą część materiału muzycznego, który miał swą prapremierę w 2015 roku na scenie szczecińskiej Opery na Zamku.
Baletową Alicję… z tancerzami bydgoskiej Opery stworzył światowej sławy choreograf, tancerz i pedagog, Robert Bondara. To czwarty tytuł w jego inscenizacji i choreografii dla Baletu Opery Nova. Zarazem, jak sam mówi, to najbardziej humorystyczny balet w jego dotychczasowym dorobku artystycznym. Efektem jest niezwykle dynamiczne (wręcz kaskaderskie), wesołe, zachwycające oko i ucho przedstawienie. Wyzwaniem było oddanie językiem tańca nonsensownego humoru literackiego pierwowzoru.
W spektaklu obsadzony jest cały Balet Opery Nova, artyści doangażowani, dzieci ze Studia Baletowego przy Operze Nova oraz statyści.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
Opera Nova ticket office is open until June 28, 2024. Holiday break in July - the ticket office and the Public's Service Office are closed. From August 1 to 14 tickets for Opera Nova performances will be available for purchase at the box office from Monday to Friday from 9.00-15.00. Ticket Office and Public's Service Office are closed on August 15-18.
Two friends at a masked ball and a champagne party, that ends with a cruel joke and sweet revenge in retaliation... We invite you to "Die Fledermaus", a brilliant operetta by Johann Strauss with dance-inducing music (waltzes, polkas, csárdás) and arias (including Adela's famous aria - "The Laughing Song") or the couplets of Prince Orłowski "What governs the world" and the libretto translated brilliantly and wittily into Polish by Julian Tuwim. Recalling the words from "Die Fledermaus" libre...
"Don Pasquale" by Gaetano Donizetti, directed by Paweł Szkotak, will open our 30th Bydgoszcz Opera Festival on April 20!
Works, associated with the construction of Opera Nova, will benefit our audience in the future. However, before it happens, we all have to face certain constraints.We politely remind our visitors about the difficulties linked to the liquidation of the of the car park in Karmelicka Street and traffic restrictions in this area, which also includes Brda Boulevard. If travelling by car is essential, we suggest designated parking spaces:Grudziądzka Street (15 minutes walk from the Opera House),...