FALSTAFF

FALSTAFF

Falstaff:
Komedia liryczna w trzech aktach i sześciu obrazach
Kompozytor:
Giuseppe Verdi
Libretto:
Arrigo Boito wg "Wesołych kumoszek z Windsoru" i "Henryka IV" Williama Szekspira. Oryginalna wersja językowa z tłumaczeniem na język polski
Data premiery:
22.10.2017
Czas trwania:
2,5 godziny, w tym jedna przerwa
Wykonawcy:
Soliści, Chór, Balet, Orkiestra Opery Nova w Bydgoszczy
Licencja:
na korzystanie z Utworów została udzielona przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Realizatorzy

Reżyseria:
Maciej Prus
Kierownictwo muzyczne:
Scenografia:
Jagna Janicka
Kostiumy:
Hanna Wójcikowska-Szymczak
Reżyseria świateł:
Maciej Igielski
Przygotowanie chóru:
Henryk Wierzchoń
Asystent dyrygenta:
Kamil Parcheta
Konsultacja choreograficzna:
Ilona Jaświn-Madejska
Autor plakatu:
Tomasz Bogusławski (Złoty Medal na 3. Międzynarodowym Biennale Plakatu w Lublinie)

Obsada

Bardolf:
Oberżysta:
Robin, pachołek Falstaffa:
Dyrygent:

OPIS

Libretto Falstaffa zostało oparte przez Arrigo Boito na sztuce Wesołe kumoszki z Windsoru oraz wybranych scenach z Henryka IV Williama Szekspira.

W obu tych dziełach pojawia się postać Sir Johna Falstaffa. W Henryku IV jest on jest nieodłącznym towarzyszem wypraw i biesiad księcia Hala, późniejszego króla Henryka, zaś w komedii, stanowiącej mistrzowski obraz obyczajowości epoki elżbietańskiej, usiłuje uwieść dwie zamożne mieszczki, Panią Page i Panią Ford, jednak sam pada przy tym ofiarą serii żartów.

Verdi interesował się tym wątkiem od dawna (postać Falstaffa pojawia się w jego korespondencji już w latach sześćdziesiątych). Nie dziwi więc, że na propozycję Boita odpowiedział z entuzjazmem, choć zasłaniał się nieco wiekiem i zmęczeniem. Szybko jednak zabrał się do pracy, kończąc w marcu 1890 roku pierwszy akt bez najmniejszych poprawek. Verdi napisał Falstaffa, ostatnią ze swoich 28 oper, gdy zbliżał się do wieku 80 lat. Była to jego druga komedia i trzecie dzieło oparte na sztuce Szekspira, po Makbecie i Otellu.

Galeria zdjęć

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
09-11-2024

Świat w kreacji Orfeusza. Rozmowa z kostiumografką Martyną Kander

O skrzydłach lekkich jak piórko, jedwabiu pod wodą, ręcznie malowanych płaszczach i długich sukniach rozmawiamy z Martyną Kander, która zaprojektowała kostiumy do naszej listopadowej premiery operowej „Orfeusz i Eurydyka”.

{title}
08-11-2024

Historia Orfeusza i Eurydyki pozostanie w nas na długo. Rozmowa z Robertem Bondarą

- Nie byłbym sobą, gdybym historię Orfeusza i Eurydyki interpretował, odnosząc się wyłącznie do mitologii. Widzowie, którzy znają moje spektakle, wiedzą, że częstokroć odnoszę się do „tu i teraz” - mówi Robert Bondara, z którym rozmawiamy jako reżyserem i choreografem naszej najnowszej produkcji operowej „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. Pierwsze trzy spektakle już 16, 17 i 19 listopada.  

{title}
31-10-2024

„Opera w Twoim kadrze” – te zdjęcia będą naszymi pocztówkami!

Trzy nagrody główne i dwa wyróżnienia postanowiło przyznać Jury konkursu fotograficznego „Opera w Twoim kadrze”. Publikujemy nazwiska Laureatów. Wręczenie nagród 24 listopada o godz. 16.00 w sali kameralnej Opery Nova.

{title}
25-10-2024

„Służąca panią” blisko widza

Tak blisko opery – i występujących w niej artystów - jeszcze Państwo nie byliście! „Służąca panią” wciąga publiczność w środek zabawnej akcji, by każdy mógł aktywnie przeżyć spektakl, jaki dla Opery Nova wyreżyserował Jerzy Jan Połoński. Premiera odbyła się w Światowy Dzień Opery! Spektakl na scenę kameralną powróci w grudniu 2024 i styczniu 2025. Tymczasem „Służąca…” intryguje z plakatu Mariusza Napierały.