Balet

Balet

{title}

ALICJA W KRAINIE CZARÓW

Do tej pory nie zdarzyło mi się realizować tytułu tak bliskiego repertuarowi familijnemu. Jest to spektakl, który - mam nadzieję - zrobi duże wrażenie na młodszych widzach, ale chciałbym, żeby był także sporą dawką dobrej rozrywki i humoru dla dorosłych. W „Alicji w Krainie Czarów" mamy bardzo wiele sytuacji komicznych, co aż prosi się, by nadać im właściwy rytm na scenie, żeby odzwierciedlić ten nastrój.Robert Bondara w rozmowie z „Expressem Bydgoskim": Ten tytuł chodził za mną już od dłuższego...

{title}

COPPELIA

Z libretta:W oknie domu Doktora Coppeliusa nieruchomo siedzi piękna dziewczyna, czytająca książkę, uchodząca za jego córkę - Coppelię. Wzbudza niepokój w sercu Swanildy, która zauważa, że jej narzeczony Franz zbytnio interesuje się dziewczyną. Aby sprawdzić, czy nie spotyka się z tajemniczą postacią z okna, Swanilda obserwuje młodzieńca z ukrycia.Gdy zapada zmrok, Doktor Coppelius wychodzi ze swojego domu. Gubi klucz i nie zauważywszy tego, odchodzi. Swanilda bez wahania zabiera klucz i wra...

{title}

JUVENALIA (gościnny występ)

W czerwcu - tuż przed rozpoczęciem wakacji - zapraszamy na baletowe „Juvenalia” w wykonaniu grupy Polskiego Baletu Narodowego Junior. Będzie to wieczór pełen młodzieńczej ekspresji, ale też wrażliwości i liryzmu. Idealna propozycja dla miłośników tańca współczesnego! 

{title}

NIEBEZPIECZNE ZWIĄZKI

Już od wydania powieści „Niebezpieczne związki” w 1782 roku towarzyszyła jej aura skandalu. Pierre Choderlos de Laclos, biorąc za tło wydarzeń obraz arystokracji osiemnastowiecznej Francji, obnażał podłości ludzkiej duszy, opowiadając o zemście, pożądaniu i manipulacji. To historia, w której mężczyźni są cyniczni i impertynenccy, kobiety okrutne i wyrachowane, zaś dla miłości, czułości i niewinności brak miejsca.Ciekawa jest historia kinowych ekranizacji tego tytułu. Największą popularność zdoby...

{title}

OPOWIEŚCI WĘDROWCA

Atelier Młodych Twórców to w zamierzeniu cykl spektakli, ukazujących talent i pasje drzemiące w artystach Opery Nova. Inicjatywa pierwszego przedstawienia pochodzi od tancerzy i muzyków, którzy pragną przedstawić się także jako twórcy.Spektakl poświęcony jest pamięci Andrzeja Szwalbego, kreatora życia kulturalnego w Bydgoszczy, którego zasługi dla instytucji kultury i środowiska artystycznego naszego Miasta są nie do przecenienia. Jako orędownik  różnorakich dziedzin sztuki patronuje O...

{title}

ROMEO I JULIA

Wykonania odbywają się za zgodą Internationale Musikverlage Hans Sikorski.Spektakl premierowy zainaugurował XXV Bydgoski Festiwal Operowy 21 kwietnia 2018 r.

{title}

SEN NOCY LETNIEJ

Karol Urbański - inscenizator i choreograf, podążył śladami komedii Szekspira. Widzimy więc królestwo elfów, władającego nim Oberona i wszędobylskiego, niebezpiecznego Puka. Czapce Spodka wyrastają długie uszy - zamienia się w osła. Mgła zasnuwa las pełen czarów. Pojawia się też „wątek ludzki”: sześciu rzemieślników przygotowujących teatralne przedstawienie z okazji ślubu Tezeusza z Hipolitą czy Egeusz zatroskany o córkę Hermię, która pokochała niewłaściwego (w ojcowskim rozumieniu) młodzieńca.K...

{title}

SZEPTY I CIENIE

Szepty i cienie to tryptyk baletowy autorstwa jednego z najwybitniejszych polskich tancerzy i choreografów tańca współczesnego. Jacek Przybyłowicz pracował już z Baletem Opery Nova w 2015 r. nad choreografią do legendy dramatycznej Potępienie Fausta. Obecnie stworzył dla tego Zespołu swój „wieczór autorski”, na który składają się trzy jednoaktowe balety. 

{title}

STABAT MATER. HARNASIE

Premiera pod honorowym patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ze względu na wyjątkowy charakter dzieła, prosimy o nagradzanie artystów brawami dopiero po ostatniej, szóstej części utworu.Stabat Mater na sopran, alt, baryton, chór mieszany i orkiestrę op. 53.Harnasie - balet-pantomima w trzech obrazach na tenor solo, chór mieszany i orkiestrę do scenariusza kompozytora i Jerzego Mieczysława Rytarda, op. 55.

{title}

ZNIEWOLONY UMYSŁ

Zniewolony umysł Czesława Miłosza to słynne, najbardziej znane w świecie jego dzieło. Literacki traktat z kluczem zawiera ponadczasową refleksję o kondycji ludzkiej, etyce, wolności i zniewoleniu, wyrastającą z konkretnego i przez to wiarygodnego doświadczenia świadka i uczestnika. 

{title}

DZIADEK DO ORZECHÓW

W końcowych latach życia Piotra Czajkowskiego kontrastujące ze sławą, otaczającym go szacunkiem i uznaniem było narastające przygnębienie artysty. Bez pracy twórczej życie okazało się dla niego niemożliwe. Gdy dyrektorem stołecznych teatrów Petersburga został wykształcony i artystycznie utalentowany, bardzo przychylny kompozytorowi Iwan Wsiewołożski, kierował do Czajkowskiego liczne zamówienia na opery i balety. Na ostatnie osiem lat życia Czajkowskiego przypada powstanie tak wielkich dzieł, jak...