Inscenizacja i choreografia są dziełem Henryka Konwińskiego - twórcy, który zrealizował liczne balety klasyczne i współczesne, wielkie widowiska, ale i kompozycje o charakterze studyjnym. Scenografka Anna Sekuła wykreowała przepiękne kostiumy, oddające charaktery poszczególnych postaci i wkomponowała je w iście bajkową przestrzeń.
Brak spektakli w najbliższej przyszłości
O skrzydłach lekkich jak piórko, jedwabiu pod wodą, ręcznie malowanych płaszczach i długich sukniach rozmawiamy z Martyną Kander, która zaprojektowała kostiumy do naszej listopadowej premiery operowej „Orfeusz i Eurydyka”.
- Nie byłbym sobą, gdybym historię Orfeusza i Eurydyki interpretował, odnosząc się wyłącznie do mitologii. Widzowie, którzy znają moje spektakle, wiedzą, że częstokroć odnoszę się do „tu i teraz” - mówi Robert Bondara, z którym rozmawiamy jako reżyserem i choreografem naszej najnowszej produkcji operowej „Orfeusz i Eurydyka” Ch. W. Glucka. Pierwsze trzy spektakle już 16, 17 i 19 listopada.
Trzy nagrody główne i dwa wyróżnienia postanowiło przyznać Jury konkursu fotograficznego „Opera w Twoim kadrze”. Publikujemy nazwiska Laureatów. Wręczenie nagród 24 listopada o godz. 16.00 w sali kameralnej Opery Nova.
Tak blisko opery – i występujących w niej artystów - jeszcze Państwo nie byliście! „Służąca panią” wciąga publiczność w środek zabawnej akcji, by każdy mógł aktywnie przeżyć spektakl, jaki dla Opery Nova wyreżyserował Jerzy Jan Połoński. Premiera odbyła się w Światowy Dzień Opery! Spektakl na scenę kameralną powróci w grudniu 2024 i styczniu 2025. Tymczasem „Służąca…” intryguje z plakatu Mariusza Napierały.