Carmen

Carmen

Carmen:
Opera w czterech aktach
Kompozytor:
Georges Bizet
Libretto:
Henri Meilhac i Ludovic Halévy
Data premiery:
01-05-1999
Czas trwania:
3 godziny, w tym dwie przerwy

Realizatorzy

Reżyseria:
Bodo Igesz
Kierownictwo muzyczne:
Scenografia:
Paweł Dobrzycki
Choreografia:
Montse Sanchez

Opis

W operze płyną łzy; każda kobieta wyobraża sobie, że jest piękna i uwodzicielska jak Carmen, każdy mężczyzna przypomina sobie godziny własnego zachwytu, tak podobne do oczarowania, jakiemu uległ nieborak José, i przywołuje w pamięci chwile triumfu, w których jak Escamillo czuł, że był naprawdę kochany. (fragment z programu)

W słońcu Andaluzji rozgrywa się historia tragicznej namiętności żołnierza do nieokiełznanej, dumnej i kapryśnej Cyganki. Plac przy fabryce cygar w Sewilli to miejsce, gdzie młody José po raz pierwszy ujrzał zuchwałą Carmen, a niedbale przez nią rzucony kwiat akacji uczynił go niewolnikiem uczucia i doprowadził do zbrodni.

To chyba najbardziej znane libretto operowe. Muzyka mistrzowsko wykorzystująca folklor hiszpański - i kubański, jak habanera tytułowej bohaterki! - unieśmiertelniła nazwisko kompozytora, a Bizet nigdy w Hiszpanii nie był! Aria z kartami, aria z kwiatkiem, marsz toreadora należą do największych operowych przebojów.

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
16-04-2024

Premiera „Don Pasquale” na inaugurację Festiwalu!

„Don Pasquale” Gaetana Donizettiego w reżyserii Pawła Szkotaka już 20 kwietnia otworzy jubileuszowy XXX Bydgoski Festiwal Operowy!

{title}
15-04-2024

Jak budowaliśmy świat „Don Pasquale”

Ten świat zrobi na Widzach wrażenie! Zdradzamy kilka tajemnic o tym, jak powstawała scenografia do naszej produkcji „Don Pasquale” - od wizji aż do jej montażu. 

{title}
12-04-2024

Nasza rozmowa z reżyserem musicalu „Kombinat” Wojciechem Kościelniakiem

- Ten spektakl jest szczególnie drogi mojemu sercu, zrealizowany ze wspaniałym zespołem Teatru Muzycznego w Poznaniu - mówi reżyser Wojciech Kościelniak,  z którym rozmawiamy o Grzegorzu Ciechowskim oraz muzyczno-literackim świecie „Kombinatu”, w jaki zanurzymy się już 23 kwietnia podczas XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego w Operze Nova.

{title}
10-04-2024

„Strefa Ruchu” towarzyszy Festiwalowi: Czy opera może i czy powinna być nowoczesna?

Jeśli nurtują Państwa tajniki doboru repertuaru operowego, proporcje pojawiania się realizacji dzieł współczesnych, szansa na zachowanie autonomii opery przy inwazji innych sztuk, ocalenie jej autentyczności i „pierwiastka ludzkiego” w konfrontacji ze sztuczną inteligencją to zapraszamy na spotkanie z cyklu „Strefa Ruchu”, organizowane z redakcją Ruchu Muzycznego - partnerem medialnym XXX BFO, które odbędzie się w sali kameralnej Opery Nova 4 maja (sobota) o godz. 16.30. Wstęp wolny.Obecna ...