Soliści śpiewacy
Monika Ledzion-Porczyńska
Mezzosopran

Mezzosopran. Początkowo uczyła się gry na skrzypcach w Rzeszowie, a później podjęła studia wokalne w warszawskiej Akademii Muzycznej, którą ukończyła w klasie Haliny Słonickiej (2000). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Rusko Ruskova i Stefanię Toczyską. Jeszcze jako studentka zadebiutowała w Teatrze Muzycznym "Roma" w "Orfeuszu w piekle" Offenbacha, a zaraz po ukończeniu studiów została solistką Warszawskiej Opery Kameralnej.
Na tej scenie wykonywała następujące partie Mozartowskie: Geniusza III w "Czarodziejskim flecie", Dorabellę w "Cosi fan tutte" i Carmi w "Betulia liberata".
Występowała także w roli Olgi w "Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego, w partii Karolki w "Jenufie" Janačka i jako Jadwiga w "Strasznym dworze" Moniuszki, którą to partię zaśpiewała w 2002 r. na zaproszenie Opery Krakowskiej w plenerowym przedstawieniu na zamku w Niepołomicach, a w rok później na scenie Opery Nova w Bydgoszczy. Opracowała również inne partie operowe, a wśród nich: Melo z "Sosarme" Haendla, Bronię z "Hrabiny" Moniuszki, Maddalenę z "Rigoletta" i Meg z "Falstaffa" Verdiego i Suzuki z "Madame Butterfly" Pucciniego.
Występuje w repertuarze oratoryjno-kantatowym i pieśniarskim. Uczestniczyła m.in. w wykonaniach "Stabat Mater" Pergolesiego, "Mszy koronacyjnej", "Missa brevis" i "Requiem" Mozarta oraz "IX Symfonii" Beethovena. Śpiewała pieśni Brahmsa, Richarda Straussa, Schuberta, Schumanna, Mahlera, Czajkowskiego, Rachmaninowa, Moniuszki i Chopina.
Na scenie Opery Narodowej wystąpiła w partii Poliny w "Damie Pikowej" Czajkowskiego (2004), Bersi w "Andrei Chénier" Giordana (2005), jako solistka w "Zapiskach tego, który zniknął" Leosa Janačka (2006), jako II Dama w "Czarodziejskim flecie" Mozarta (2006) http://teatrdlawas.pl/artykuly/184-monika-ledzion
Na tej scenie wykonywała następujące partie Mozartowskie: Geniusza III w "Czarodziejskim flecie", Dorabellę w "Cosi fan tutte" i Carmi w "Betulia liberata".
Występowała także w roli Olgi w "Eugeniuszu Onieginie" Czajkowskiego, w partii Karolki w "Jenufie" Janačka i jako Jadwiga w "Strasznym dworze" Moniuszki, którą to partię zaśpiewała w 2002 r. na zaproszenie Opery Krakowskiej w plenerowym przedstawieniu na zamku w Niepołomicach, a w rok później na scenie Opery Nova w Bydgoszczy. Opracowała również inne partie operowe, a wśród nich: Melo z "Sosarme" Haendla, Bronię z "Hrabiny" Moniuszki, Maddalenę z "Rigoletta" i Meg z "Falstaffa" Verdiego i Suzuki z "Madame Butterfly" Pucciniego.
Występuje w repertuarze oratoryjno-kantatowym i pieśniarskim. Uczestniczyła m.in. w wykonaniach "Stabat Mater" Pergolesiego, "Mszy koronacyjnej", "Missa brevis" i "Requiem" Mozarta oraz "IX Symfonii" Beethovena. Śpiewała pieśni Brahmsa, Richarda Straussa, Schuberta, Schumanna, Mahlera, Czajkowskiego, Rachmaninowa, Moniuszki i Chopina.
Na scenie Opery Narodowej wystąpiła w partii Poliny w "Damie Pikowej" Czajkowskiego (2004), Bersi w "Andrei Chénier" Giordana (2005), jako solistka w "Zapiskach tego, który zniknął" Leosa Janačka (2006), jako II Dama w "Czarodziejskim flecie" Mozarta (2006) http://teatrdlawas.pl/artykuly/184-monika-ledzion

Galeria:


Repertuar:
21 X 2006 r. zaśpiewała Azę w premierowym przedstawieniu opery Paderewskiego "Manru", która na scenie Opery Nova zainaugurowała obchody 50.lecia istnienia bydgoskiej sceny operowej .Rolę tę wykonuje nadal na scenie bydgoskiej Opery. .
Od 2011 r.śpiewa gościnnie partię Carmen na scenie Opery Nova.
Wznów przewijanie
Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


