MY FAIR LADY

MY FAIR LADY

Kompozytor:
Frederic Loewe
Libretto:
Alan Jay Lerner. Polska wersja językowa z napisami w języku angielskim
Data premiery:
20.09.2008
Czas trwania:
2 godziny 40 minut, w tym jedna przerwa

Realizatorzy

Reżyseria:
Maciej Korwin
Kierownictwo muzyczne:
Maciej Figas
Scenografia:
Jerzy Rudzki
Kostiumy:
Barbara Ptak
Choreografia:
Joanna Semeńczuk
Przygotowanie chóru:
Henryk Wierzchoń
Asystent reżysera:
Ryszard Smęda
Autor plakatu:
Rafał Olbiński

Obsady

Płk. Pickering:
Alfred Doolittle:
Fred Eynsford Hill:
Policjant:
Szofer:
Dyrygent:

OPIS

Libretto do My Fair Lady powstało na podstawie komedii George'a Bernarda Shawa - irlandzkiego prozaika, dramaturga i publicysty, obdarzonego niebywałym poczuciem humoru: Pigmalion. Przygoda romantyczna w 5. aktach (1912). 

Tytuł odwołuje się do greckiego mitu o cypryjskim królu - rzeźbiarzu Pigmalionie, który stworzył tak piękny posąg kobiecy, iż się w nim zakochał. Bogini Afrodyta zamieniła rzeźbę w żywą kobietę. Motyw Pigmaliona i stworzonej przez niego Galatei pojawiał się często w poezji, muzyce, malarstwie. Głównym wątkiem komedii Shawa jest uczucie, jakie połączy profesora fonetyki, prawdziwego dżentelmena - Higginsa, z krzykliwą londyńską kwiaciarką - Elizą, z której (na mocy zakładu) profesor uczyni damę z najlepszego towarzystwa.

Oparty na dramacie Shawa musical My Fair Lady jest jednym z największych światowych sukcesów tego gatunku. Święcąc triumfy i rekordy popularności od swego powstania w 1956 r., musical Loewego i Lernera dotarł na sceny teatrów całego świata. Dodatkowo spopularyzowała go wersja filmowa z 1964 r. z Audrey Hepburn i Rexem Harrisonem w rolach głównych, nagrodzona ośmioma Oscarami.

„Jeden mały szczęścia łut”, „Przetańczyć całą noc”, „Tę ulicę znam” - piosenki z My Fair Lady to przeboje, które niezmiennie zachwycają. Musical jest jednym z największych światowych sukcesów tego gatunku. Pogodna i wartko tocząca się historia, doskonałe dialogi czerpiące z dobrego dramatu i muzyka, która wytrzymała próbę czasu (prapremiera nowojorska w 1956 r.) sprawiają, że My Fair Lady usatysfakcjonuje zarówno wytrawnego melomana, jak i początkującego bywalca teatru muzycznego.

Galeria zdjęć

Najbliższe spektakle

Brak spektakli w najbliższej przyszłości


Śledź nasze social media

Recenzje

Proponujemy również

{title}
07-05-2024

Pełen radości życia „Falstaff”

- W tej muzyce jest tyle piękna i jest taka scena miłosna, że nie może śpiewać jej starzec z brzuchem. Dla mnie Sir John Falstaff to filozof, który znakomicie zna życie i chce z niego czerpać. Zjawia się w Windsorze i nagle wprowadza absurdalny nieład w tym świecie - tak głównego bohatera widział legendarny reżyser teatralny Maciej Prus, który w 2017 roku dla Opery Nova wyreżyserował „Falstaffa”. 

{title}
07-05-2024

Na Dzień Dziecka „Operowy zawrót głowy”!

Poznajcie świat opery z Kropką i Wykrzyknikiem. Rozśpiewany i roztańczony „Operowy zawrót głowy” specjalnie dla najmłodszych z okazji ich święta! Dzieci wraz z rodzinami zapraszamy 31 maja oraz 1 czerwca.

{title}
06-05-2024

Genialna „Zemsta nietoperza”

Dwaj przyjaciele na balu maskowym i szampańska zabawa, zakończona okrutnym żartem oraz słodką zemstą w odwecie… Zapraszamy na „Zemstę nietoperza”, czyli genialną operetkę Johanna Straussa z muzyką porywającą do tańca (walce, polki, czardasze) i ariami (m.in. Adeli „Taki pan jak pan”) czy kupletami księcia Orłowskiego „Cóż rządzi światem” oraz librettem, jakie na język polski błyskotliwie dowcipnie przetłumaczył Julian Tuwim. Przywołując słowa libretta, w przedostatni weekend września:&...

{title}
05-05-2024

Legendarny balet i zespół Monte Carlo na finał XXX BFO

Czas na wielki finał XXX Bydgoskiego Festiwalu Operowego i crème de la crème tegorocznej edycji naszego święta, jaką są finezja, emocjonalność i perfekcja tańca zespołu baletowego, będącego światową marką Księstwa Monako.Legendarny Les Ballets de Monte Carlo przyjechał w tym roku do Polski specjalnie na nasz jubileuszowy Festiwal, by w dwa majowe wieczory (4 i 5 V) oczarować i wzruszyć Państwa historią Romea i Julii, opowiedzianą z nowej perspektywy w choreografii Jeana-Christophe'a Maillota.