Soliści śpiewacy
Wiesława Kończewska-Plac
Sopran

Ukończyła Akademię Muzyczną w Bydgoszczy, w klasie prof. Katarzyny Rymarczyk.
Zadebiutowała na scenie podczas studenckiego spektaklu „Dyrektor teatru".
Po otrzymaniu dyplomu , podjęła pracę w bydgoskiej Operze Nova, z którą nadal wiąże swe życie artystyczne. Brała udział w licznych tournées zagranicznych , występowała także na scenach innych polskich teatrów operowych.
Zadebiutowała na scenie podczas studenckiego spektaklu „Dyrektor teatru".
Po otrzymaniu dyplomu , podjęła pracę w bydgoskiej Operze Nova, z którą nadal wiąże swe życie artystyczne. Brała udział w licznych tournées zagranicznych , występowała także na scenach innych polskich teatrów operowych.

Galeria:



Repertuar:
Dorobek sceniczny Artystki obejmuje role operowe i operetkowe:
Udanie prezentowała się w rolach komicznych w operach kameralnych:
Okazję do pokazania scenicznego wdzięku i talentu aktorskiego Artystka ma w rolach z bieżącego repertuaru Opery Nova jako:
- Hanny w „Strasznym dworze” Moniuszki
- Adeli w „Zemście nietoperza” Straussa
- Krysi Listonoszki w „Ptaszniku z Tyrolu” Zellera
- Zuzi w „Verbum nobile” Moniuszki
- baronowej Herdegg w „Krainie uśmiechu” Lehara,
- Walentyny w „Wesołej wdówce” Lehara
- Frasquity w „Carmen” Bizeta
- Berty w „Cyruliku sewilskim” Rossiniego
Udanie prezentowała się w rolach komicznych w operach kameralnych:
- „Służąca panią” Pergolesiego (1987)
- „Potajemne małżeństwo” Cimarosy ( 1988)
- „Aptekarz” Haydna ( 1993).
Okazję do pokazania scenicznego wdzięku i talentu aktorskiego Artystka ma w rolach z bieżącego repertuaru Opery Nova jako:
- księżna Cudenstein w „Hrabinie Maricy” Kálmána,
- Pani Pearce w musicalu „My Fair Lady” Loewego-Lernera,
- Mirabella w "Baronie cygańskim" Straussa.
Wznów przewijanie
Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


