Studio Baletowe
Działalność Opery obejmuje również przedsięwzięcia edukacyjne, np. -powstałe w latach 60.tych -Studio Baletowe wprowadzające w świat opery i baletu dzieci i młodzież. Adepci Studia biorą udział w spektaklach-produkcjach Opery Nova, głównie baletach , a nawet statystują w gościnnych spektaklach Polskiego Baletu Narodowego. Nabór do Studia odbywa się zwykle we wrześniu. Dokładne daty podaje prowadząca zajęcia w Studiu p. Aleksandra Mioduska, była solistka Baletu. "Aby móc rozpocząć naukę baletu, trzeba mieć pewne predyspozycje, m.in. ładne stopy, elastyczne mięśnie, odpowiednie proporcje ciała czy otwarte biodra - zaznacza A.Mioduska. - Ponadto trzeba być tanecznym i muzykalnym, gdyż taniec klasyczny łączy się przede wszystkim z muzyką poważną".
Każdorazowo selekcja i nabór do Studia Baletowego oraz angażowanie najzdolniejszych jego adeptów do profesjonalnych spektakli prowadzone są we współpracy i za zgodą nie tylko rodziców, ale także macierzystej szkoły dziecka, po otrzymaniu pozytywnej opinii poradni psychologiczno – wychowawczej i zgody Państwowej Inspekcji Pracy. Efekty tej sfery działalności Opery Nova publiczność i krytycy mogli podziwiać między innymi w przedstawieniach baśni baletowych „Kot w butach” i "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków" Bogdana Pawłowskiego , opery baśniowej „Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka, balecie Piotra Czajkowskiego "Dziadek do orzechów", w których odpowiedzialne sceny baletowe realizatorzy spektaklu powierzyli właśnie dzieciom ze Studia Baletowego.
http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/pierwsze-kroki-w-tancu.html
Każdorazowo selekcja i nabór do Studia Baletowego oraz angażowanie najzdolniejszych jego adeptów do profesjonalnych spektakli prowadzone są we współpracy i za zgodą nie tylko rodziców, ale także macierzystej szkoły dziecka, po otrzymaniu pozytywnej opinii poradni psychologiczno – wychowawczej i zgody Państwowej Inspekcji Pracy. Efekty tej sfery działalności Opery Nova publiczność i krytycy mogli podziwiać między innymi w przedstawieniach baśni baletowych „Kot w butach” i "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków" Bogdana Pawłowskiego , opery baśniowej „Jaś i Małgosia” Engelberta Humperdincka, balecie Piotra Czajkowskiego "Dziadek do orzechów", w których odpowiedzialne sceny baletowe realizatorzy spektaklu powierzyli właśnie dzieciom ze Studia Baletowego.
http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/pierwsze-kroki-w-tancu.html




Wznów przewijanie
Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


