
Jest laureatką II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju oraz półfinalistką II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. St. Moniuszki w Warszawie.
Od 1993 roku jest solistką Opery Nova. Współpracuje z teatrami muzycznymi w Krakowie i Szczecinie.
Brała udział w wielu festiwalach krajowych i międzynarodowych m.in.: na Festiwalu Mozartowskim we Francji wykonywała partię Paminy w „Czarodziejskim flecie” , na Festiwalu Sommerfestspiele w Niemczech śpiewała rolę Mi w „Krainie uśmiechu” i Arseny w „Baronie cygańskim”, odtwarzała Micaelę w „Carmen”, która inaugurowała VI Bydgoski Festiwal Operowy, na II Letnim Festiwalu Opery i Operetki w Krakowie śpiewała partię Zerliny w „Don Giovannim”, podczas XXXIII Bydgoskiego Festiwalu Muzycznego wykonywała tytułową partię Złotego Kogucika w operze M. Rimskiego-Korsakowa.
Wykonuje z upodobaniem repertuar kantatowo-oratoryjny: partie sopranowe w „Requiem” i „Mszy Koronacyjnej” W. A. Mozarta, w „Glorii” A. Vivaldiego, „Stabat Mater” G.B.Pergolesiego, „Nelson Messe” J.Haydna.
Z zespołem Opery Nova artystka odbyła liczne tournée. Śpiewała w Niemczech, Austrii, Francji, Szwajcarii, Belgii, Holandii.
Dziekan Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy (od 2012 r.). Od 2014 roku dyrektor Międzynarodowego Operowego Forum Młodych. 25 lutego 2019 r. otrzymała tytuł profesora sztuk muzycznych z rąk Prezydenta RP.
24 listopada 2018 r. spektaklem "Hrabina Marica" Małgorzata Grela świętowała jubileusz 25-lecia pracy artystycznej w bydgoskiej operze. Tego dnia została odznaczona Brązowym Medalem "Zasłużony Kulturze Gloria Artis" przyznawanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Maciej Prus trafił z obsadą w dziesiątkę, co zdarza się zwłaszcza w teatrach operowych wcale nie tak często. Bardzo dostrojony kwartet kobiecych wizerunków tworzyły podczas premiery Małgorzata Ratajczak, Małgorzata Grela, Magdalena Polkowska i Aleksandra Wiwała.
Wiesław Kowalski, Teatr dla Was, 25.10.2017
Bardzo dobrze jako Meg Page odnajduje się tu również wybitna sopranistka Małgorzata Grela.
Anita Nowak, E-teatr.pl, 25.10.2017
(...) Nie można też pominąć Małgorzaty Greli w partii Marceliny.
Na dobrą grę sceniczną starczyło sił i wykonawcy udowodnili swoje kompetencje. (...)Marcelina - Małgorzata Grela, konkurująca w pierwszym akcie z Zuzanną, umiała w złości wywrócić fragment łóżka i trzasnąć drzwiami.
(...) Z niepokojem słuchacze oczekiwali wejścia na scenę Paminy. W tej trudnej technicznie partii , wymagającej wielkiej kultury muzycznej , miała bowiem zadebiutować młoda, lecz niezwykle utalentowana artystka Małgorzata Grela. Dzięki spokojnie i mądrze prowadzonej partii potrafiła od pierwszych chwil zyskać przychylność publiczności. Artystka pokazała całą gamę budowania napięć emocjonalnych – od spokojnych , pełnych melancholii wzruszających liryk, po pełne dramatycznych elementów popisy techniczne. Małgorzata Grela nie zawiodła swych wielbicieli. W końcowym efekcie wykazała się wspaniałą kondycją wokalną oraz cudowną zdolnością nawarstwiania emocji scenicznych. To był sukces!(...)
(...) Prawdziwą jednak bohaterką spektaklu stała się Małgorzata Grela, ślicznie śpiewająca partię Liu i z wielką ekspresją tę wzruszającą rolę odtwarzająca.
(...) Publiczność długo żegnała oklaskami wszystkich bohaterów i realizatorów „Carmen”. Największe brawa zebrała Micaela, w roli której wystąpiła Małgorzata Grela.
(...) Ulubienicą publiczności była jednoznacznie Małgorzata Grela jako Mi: szykowna dziewczyna okazała się idealna w roli powabnej księżniczki, śpiewała niebiańsko i grała porywająco.
(...) Soliści z Bydgoszczy byli prawdziwą ozdobą tego występu. Śpiewali: Małgorzata Grela – sopran(...). Zwłaszcza sopranistka zebrała po koncercie wiele zasłużonych pochwał.
http://opera.info.pl/index.php/opera-nova-w-bydgoszczy/377-rusalka-w-falach-brdy

- Griletta w „Aptekarzu” J. Haydna
- Lauretta w „Giannim Schcchi” G.Pucciniego
- Mi w „Krainie uśmiechu” F. Lehára
- Hodel w „Skrzypku na dachu” J.Bocka
- Walentyna w „Wesołej wdówce” F.Lehára
- Liú w „Turandot” G.Pucciniego
- Pamina w „Czarodziejskim flecie” W.A.Mozarta
- Zerlina w „Don Giovannim” W.A.Mozarta
- Micaela w „Carmen” G.Bizeta
- Małgorzata w „Mefistofelesie” A.Boito
- Adela /Ida w „Zemście nietoperza” J. Straussa
- Inez w „Trubadurze” G.Verdiego
- Ellen w "Lakme" Delibes'a ( 2005 r.)
- Marica w "Hrabinie Maricy" Kalmana ( 2003 r.)
- Ulana w "Manru" Paderewskiego (2006 r.)
- Małgosia w "Jasiu i Małgosi" Humperdincka ( 2008 r.)
- Eliza w "My Fair Lady" Loewego-Lernera (2008 r.)
- Saffi w "Baronie cygańskim" (2010 r.)
- Rusałka w operze Dworzaka (2012 r.)
- Marcelina w "Weselu Figara" (2017 r.)
- Pani Meg Page w "Falstaffie" (2017 r.)
Wznów przewijanie


