Soliści śpiewacy
Dorota Sobczak
Mezzosopran

W 2005 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczna w Bydgoszczy w klasie prof. Alicji Marczak-Faberowej. W czasie studiów była stypendystką Ministerstwa Kultury i Sztuki. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez prof. Heleną Łazarską i Ryszarda Karczykowskiego. W 2005 r. otrzymała II nagrodę na konkursie im. Haliny Halskiej we Wrocławiu. Współpracowała z zespołem Collegium Vocale Bydgoszcz.
Najbliższe spektakle:
Recenzje:
Dorota Sobczak umiejętnie wykorzystała interesujące brzmienie swego mezzosopranu do wykreowania bardzo wyrazistej w postępowaniu Jadwigi.
Ilona Słojewska, Dziennik Teatralny
Z kolei Dorota Sobczak (Maddalena), dzięki interesującej grze aktorskiej, stworzyła ciekawą i niejednoznaczną psychologicznie postać kobiety ratującej mężczyznę przed śmiercią. Artystka, która uwiodła publiczność w operze „Lakme” Delibesa rolą Malliki. i tym razem swym ciekawie brzmiącym mezzosopranem wyrażała szeroką gamę uczuć, zwłaszcza, kiedy przekonywała Sparafucile, by darował życie Księciu.
"Rigoletto", Ilona Słojewska, Teatr dla Was, 27.10.2014
Dorota Sobczak, jako Maddalena, śpiewa nie altem, ale silnym, ciekawym mezzosopranem. Tworzy też bardzo interesującą psychologicznie postać kobiety znającej życie, podchodzącej do mężczyzn z dużym dystansem, potrafiącej trzymać emocje na wodzy, ale też nie wolnej od nich całkowicie.
"Rigoletto", Anita Nowak, Teatr dla Was, 20.07.2017

Galeria:
Repertuar:
Od września 2005 r. jest zatrudniona w Operze Nova, gdzie aktualnie wykonuje role:
- Malliki w „Lakmé” Delibesa
- III Damy w „Czarodziejskim flecie” Mozarta
- Flory w „Traviacie” Verdiego
- Mercedes w „Carmen” Bizeta
- Niclause’a w „Opowieściach Hoffmanna” Offenbacha
- Feneny w „Nabucco” Verdiego
- Jasia w „Jasiu i Małgosi” Humperdincka
- Księcia Gigi Orlovsky’ego w „Zemście nietoperza” Straussa
- Elizy Doolittle w „My Fair Lady” Loewego-Lernera
- Suzuki w "Madama w Butterfly" Pucciniego
- Nimfy w " Rusałce" Dworzaka
- Zofii w "Halce" Moniuszki
- Loli w "Rycerskości wieśniaczej" Mascagniego
- Sylvii Varesco w "Księżniczce czardasza" Kálmána (premiera 2014 r.)
- Maddaleny w "Rigoletcie" Verdiego (premiera 2014 r.)
- Carmen w operze Bizeta ( pierwsze wykonanie tej partii 28.03.2015)
- Meg Page w "Falstaffie" Verdiego
- Dowódcy Barbaresków w "Awanturze w Recco" M. Małeckiego
- Księżnej Eboli w "Don Carlosie" G. Verdiego
- Jadwigi w "Strasznym dworze" St. Moniuszki
Wznów przewijanie
Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego


