OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Sławomir Kowalewski
Barytony
Sławomir  Kowalewski
Jest absolwentem PSM II st. im. W. Żeleńskiego w Krakowie oraz Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy w klasie śpiewu doc. Macieja Witkiewicza. Uczestniczył w wielu kursach wokalnych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Stefania Toczyska (Wiedeń), Marek Rzepka (Hanower), Thomas Heyer (Frankfurt), Helena Łazarska (Wiedeń) czy też Iwona Sobotka (Paryż). Jest laureatem wielu nagród na konkursach międzynarodowych takich jak: X Międzynarodowy Konkurs Sztuki Wokalnej Złote Głosy w Warszawie; Nagroda Specjalna oraz Grand Prix przyznane po raz pierwszy w historii konkursu, Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Giulio Perottiego w Ueckermunde w Niemczech. W 2013 otrzymał stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie artystycznej. Współpracował z m.in. Warszawską Operą Kameralną i Operą Bałtycką. Występował z wieloma orkiestrami m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Pomorskiej, Orkiestrą Symfoniczną Sinfonia Baltica ,Bydgoską Orkiestrą Kameralną. W 2015 roku kreował postać tytułową w operze Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego, którą zaprezentował na festiwalu Operowe Forum Młodych w Bydgoszczy, a za którą przyznano mu 3 nagrodę w konkursie na Najciekawszą Osobowość Artystyczną OFM 2015. W 2016 r. wystąpił w roli Markiza Posy w operze Verdiego Don Carlos zrealizowanej w bydgoskiej Operze Nova. Za tę kreację odebrał w 2017 r. Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Kiepury w kategorii najlepszy debiut operowy.

Zatrudniony jako solista w Operze Nova od 2017 r. zaśpiewał m.in. role: Figara w Cyruliku sewilskim;, Hrabiego w Weselu Figara, Forda w Falstaffie, Tonia w Pajacach , Zbigniewa w Strasznym dworze. W czerwcu 2018 r. wykonywał rolę Rodriga Posy w Don Carlosie na festiwalu Gut Immling w Bawarii. W lipcu 2018 roku zwyciężył w III Międzynarodowym Konkursie dla Młodych Śpiewaków Operowych Zinka Milanov w Rijece. Otrzymał także nagrodę specjalną . Laureat I nagrody na V Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Krystyny Jamroz w Busku-Zdroju

. W 2019 r. zdobył II nagrodę na I Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy oraz nagrody specjalne Dyrektorów polskich teatrów operowych.
Recenzje:
Sławomir Kowalewski w roli Tadeusza wielokrotnie zachwycał widownię skalą oraz brzmieniem swego głosu. Barwa jego barytonu idealnie oddawała przeżywane przez niego emocje. Liryczny w partiach dialogowych z Julią Pruszak jako Sylwią, a jeszcze bardziej poetycki w kwestiach wyrażających tęsknotę do ojczyzny. Konstruujący aktorsko postać zdecydowanego, odważnego i rozsądnie myślącego stratega.

Ilona Słojewska, Dziennik Teatralny
http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/awantura-z-przeslaniem.html


... głęboki baryton Kowalewskiego idealnie przystaje do osobowości żołnierza śpiewającego pieśni o tęsknocie do zniewolonej ojczyzny.

Anita Nowak, E-teatr.pl http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/266374.html

"...I hrabia Almaviva! Występujący w tej roli Sławomir Kowalewski skonstruował niezwykle wyrazistą postać. Doskonały aktorsko w zdarzeniach scenicznych. Wspaniale wyrażający emocje. Zdecydowany w swoich postanowieniach. Niechętnie odstępujący od swych planów. To hrabia przekonany o swej pozycji. Ale żeby stworzyć tak bogatą psychologicznie postać, Sławomir Kowalewski wykorzystał swoją cudowną broń, jaką jest jego głos. Jego baryton ma moc stwarzania na scenie prawdziwej siatki emocji utkanej z niespotykanych odcieni oraz silnego brzmienia, o czym przekonała widzów aria „Vedrò, mentr'io sospiro" w akcie trzecim".



" (...) Prolog i partię Tonia śpiewał Sławomir Kowalewski. Powinien być odrażająco szpetnym, starym barytonem dramatycznym, a nie przystojnym, młodym amantem, śpiewającym głosem lirycznym, co zresztą Kowalewski robił jak mógł najlepiej".

Sławomir Pietras, "Tygodnik Angora", luty 2018 r.

Na czele obsady bohater tytułowy Sławomir Kowalewski (Figaro), który tak prezentowaną kreacją może zachwycić wszędzie, gdziekolwiek by - oby jak najprędzej - został zaangażowany ze swym pięknym, sprawnym technicznie barytonem, bezproblemowym aktorstwem i doskonałą prezencją.



Wieczór operowy wysokiej klasy" ,Sławomir Pietras Tygodnik Angora nr 13/,25-03-2019
Sławomir  Kowalewski
Galeria:
Repertuar:

Od sezonu 2016/2017 rozpoczął pracę jako śpiewak-solista na tej scenie.Wykonuje role:

  • Figara w "Cyruliku sewilskim" Rossiniego
  • Markiza Posy w "Don Carlosie" Verdiego
  • Falkego w "Zemście nietoperza" J.Straussa
  • Marulla w "Rigoletcie" Verdiego
  • Hrabiego Almavivę w "Weselu Figara" Mozarta (premiera 2017 r.,reż. Wojciech Adamczyk
  • Forda w "Falstaffie" (premiera 21X 2017, reż. Maciej Prus)
  • Tonia/Taddea w "Pajacach" Leoncavalla 2018
  • Papagena w "Czarodziejskim flecie" Mozarta
  • Marcella w "Cyganerii" Pucciniego
  • księcia Homonaya w "Baronie cygańskim" Straussa
  • Tadeusza w "Awanturze w Recco..." M. Małeckiego (reż. M. Wojtyszko)
  • Zbigniewa w "Strasznym dworze" St. Moniuszki (reż. N. Babińska)


Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij