OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Jolanta Wagner
Soprany
Jolanta Wagner
W 2007 r. ukończyła Wydział Wokalno-Aktorski Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, w klasie prof. Katarzyny Rymarczyk. W czasie studiów uczestniczyła w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez Ryszarda Karczykowskiego, Teresę Żylis-Garę, Andrzeja Mroza, Helenę Łazarską, Barbarę Kubiak. Stypendystka Fondazione Romualdo Del Bianco we Florencji. Współpracuje z teatrami operowymi, śpiewając gościnnie role: w Operze na Zamku w Szczecinie – Halka z opery Moniuszki, Piękna Helena z operetki J. Offenbacha; w Operze Śląskiej w Bytomiu – Elżbieta z „Tannhäusera” Wagnera, Halka z opery Moniuszki, Abigail z "Nabucca" Verdiego,Ulana z „Manru” Paderewskiego; w Teatrze Wielkim w Poznaniu – Lady Macbeth z „Macbetha” i Abigail z „Nabucco” Verdiego; w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie – Jezabel z „Moby Dicka” Knapika i Ulana z „Manru” Paderewskiego; w Operze Krakowskiej – Ulana z „Manru” I. J. Paderewskiego, w Polish Opera w Londynie – Cicha z „Jawnuty” Moniuszki; a także z Teatrem Komedii Muzycznej w Petersburgu, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy, Polską Filharmonią Sinfonia Baltica w Słupsku, Filharmonią Kaszubską w Wejherowie, Orkiestrą Kameralną Capella Bydgostiensis, Szafarnią-Ośrodkiem Chopinowskim, Orkiestrą Wojskową w Bydgoszczy, Orkiestrą Wojskową w Toruniu, Centrum I. J. Paderewskiego w Kąśnej Dolnej. Występuje w spektaklu „Maria Callas. Master Class” z Krystyną Jandą. Występowała w koncertach i spektaklach prowadzonych przez znakomitych dyrygentów (Marzena Diakun, Tadeusz Wojciechowski, Wojciech Rajski, Piotr Wajrak, Krzysztof Dziewięcki, Tadeusz Serafin, Bohdan Jarmołowicz, Maciej Figas, Andrzej Knap, Piotr Wujtewicz, Jakub Chrenowicz, Gabriel Chmura, Peter Guth).

W 2018 r. nagrała partię Halki dla potrzeb przygotowywanej przez Operę Nova kolejnej DVD, z operą St.Moniuszki.

Rozmowa z Artystką:http://dziennikteatralny.pl/artykuly/lubie-silne-kobiety-z-oper-werystycznych.html
Recenzje:
„To przedstawienie interesujące również dzięki odtwórcom głównych ról. Jolanta Wagner odnosi sukces w roli Halki nie tylko dzięki swojemu przepięknie brzmiącemu sopranowi, ale również dzięki interesującemu aktorstwu. I co istotne, jest bardzo współczesna poprzez nierespektowanie klasowych podziałów i bezkompromisową walkę o miłość, o szczęście".
"Halka", Anita Nowak, Teatr dla Was, 29.04.2013
 
„Nie słyszałam wcześniej Jolanty Wagner – pierwsze wrażenie – to młody, świeży głos. Szczególnie podobał mi się w średnim rejestrze. Pięknie, prosto zaśpiewała arię „Gdyby rannym słonkiem”, doskonałe były w jej wykonaniu ostatnie sceny opery. Jej Halka jest zdesperowana, przepełniona bólem po zmarłym dziecku. Pojawia się ono kilka razy w ciągu spektaklu jako wizja – duch, ubrane w strój podobny do Januszowego i dzięki temu wiemy, co dręczy Halkę".
"Halka", Opera.Info.pl, 30.04.2013
 
„... kreującej tę rolę Jolancie Wagner udało się wejść w rolę Halki zarówno pod względem wokalnym, jak i aktorskim. Młoda artystka, dysponująca ładnym i nośnym głosem oraz zaawansowanym obyciem scenicznym, ukazała postać o bardzo skomplikowanym stanie emocjonalnym, od pełni szczęścia poprzez niepokój, zwątpienie i obłęd, aż do tragicznego finału".
"Halka", Eugeniusz Ratajczyk, 70-lecie Opery Śląskiej, Twoja Muza 4/2015
 
„...Manru Paderewskiego zaprezentowała Opera Śląska z mistrzowskimi kreacjami Sylwestra Kosteckiego (tytułowy) i Jolanty Wagner (Ulana)".
"Manru", Sławomir Pietras, Angora 4/2015
 
„Niezwykle silny, spintowy sopran Jolanty Wagner, wznosząc się ponad orkiestrę, dramatycznie wibrującym brzmieniem podkreśla targające postacią emocje, przenika do serc słuchaczy".
 
"Don Carlos", Anita Nowak, Teatr dla Was, 23.04.2016
 
Jolanta Wagner
Galeria:
Repertuar:

Repertuar artystki obejmuje m.in.partie:

  • Halki z opery Stanisława Moniuszki „Halka"
  • Pięknej Heleny z operetki Jacquesa Offenbacha
  • Tatiany z opery „Eugeniusz Oniegin” Piotra Czajkowskiego
  • Hanny Glavari z operetki „Wesoła Wdówka” Franciszka Lehára
  • Liu z opery „Turandot" Giacomo Pucciniego
  • Jolanty z opery „Jolanta" Piotra Czajkowskiego
  • Heleny Trojańskiej z opery „Mefistofeles" Arrigo Boita
  • Abigail z "Nabucca" Verdiego
  • Cyganki Manji z operetki „Hrabina Marica" Emmericha Kálmána
  • Toski z opery „Tosca" Giacomo Pucciniego
  • Ulany z opery „Manru" Ignacego Jana Paderewskiego
  • Micaeli z opery „Carmen" Georgesa Bizeta
  • Elżbiety z opery „Tannhäuser" Richarda Wagnera
  • Elżbiety de Valois z opery „Don Carlos" Giuseppe Verdiego
  • Baby Jagi z „Jasia i Małgosi" Humperdincka
  • Lady Macbeth z „Macbetha" Giuseppe Verdiego
  • Jezabel z „Moby Dicka" Eugeniusza Knapika
  • Santuzzy z „Rycerskości wieśniaczej" Pietro Mascagniego
  • Obcej Księżniczki z „Rusałki" Antonina Dvořáka
  • Cześnikowej ze "Strasznego dworu" Stanisława Moniuszki

Partie koncertowe:

  • Msza d-moll KV 626 Wolfganga A. Mozarta
  • Msza Giuseppe Verdiego


Koncertuje z zespołem bydgoskich filharmoników-kameralistów – Capellą Bydgostiensis.

Występuje także w repertuarze popularnych piosenek podczas Koncertów Sylwestrowych w Operze Nova.

 



Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij