OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Janusz Żak
Basy
Janusz  Żak

Absolwent studiów magisterskich śpiewu solowego na Akademii Muzycznej im. S. Moniuszki w Gdańsku z roku 2016, w klasie prof. dra hab. Leszka Skrli. Od roku 2016 jest solistą Opery Nova w Bydgoszczy.

Współpracował z Operą Bałtycką w Gdańsku oraz orkiestrą Bremer Philharmoniker w Bremie. Koncertuje w kraju i za granicą wykonując repertuar operowy, pieśniarski i oratoryjno-kantatowy.

Jest laureatem III nagrody 53. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Antonína Dvořáka w Karlovych Varach (2018).

 

Recenzje:
Z kolei Janusz Żak jako Zbigniew uosabia mężczyznę o silnym, zdecydowanym usposobieniu, i aktorsko znakomicie kontrastuje charaktery obu braci. Kreowaną postać buduje przede wszystkim głosem, zachwycając publiczność jego barwą, pięknem oraz skalą.
 
Ilona Słojewska, "Dziennik Teatralny"
 
Zachwyca kwartet wyrachowanych rajców (Nazarii Kachala, Dominik Sierzputowski, Bartłomiej Kłos, Janusz Żak), z humorem odsłaniających przed widzami uniwersalne prawa polityki.
Marta Kocoń, Tygodnik Bydgoski
http://tygodnikbydgoski.pl/opera/opera-na-polskie-serca-rozpisana-awantura-w-recco-recenzja


Mimo że znane opowiadanie Andersena nie ma pochodzenia czeskiego, stanowiło wzór dla baśniowej opery Dvořáka Rusałka. Pochodzącą z tej opery arię Wodnika wykonał imponująco dźwięcznym głosem bas Janusz Żak. W równej mierze ekscytująco, co ujmująco wypadło jego wykonanie angielskiego chorału Good King Wenceslas.

(fragment recenzji koncertu adwentowego muzyki czeskiej z Bremer Philharmoniker)
Weser-Kurier – Brema, 8.12.2017


Kreujący tę postać [sługi Falstaffa - Pistola] Janusz Żak bogatymi środkami aktorskimi oddał jej charakter. Jego czysta i silna barwa barytonu była idealnym kontrapunktem do pozostałych głosów w scenach zbiorowych.

Ilona Słojewska, "Idź Falstaffie, tak długo jak możesz", Dziennik Teatralny Bydgoszcz, 24 października 2017


O tym, jak bardzo arie tej opery wyrażają uczucia czy tęsknoty wobec innych osób, przekonuje również Janusz Żak w roli Figara. Zanim jednak porwał publiczność arią „Non più andrai, farfallone amoroso” skierowaną do Cherubina, w duetach z Zuzanną w akcie I, świetnie wyczuwa rytmiczną zwięzłość i taneczną melodykę, która jest niczym lustro dla jego beztroskich emocji. Już w tej scenie artysta definiuje się jako spontaniczny i wyrazisty charakter. Żak dysponujący głębokim i przyjemnie brzmiącym barytonem urzekał w każdej arii. Niezaprzeczalnym atutem tego artysty są również bardzo dobre predyspozycje aktorskie oraz sceniczny urok osobisty.

Ilona Słojewska, Dziennik Teatralny Bydgoszcz, 29 kwietnia 2017

 

Janusz  Żak
Galeria:
Repertuar:

W Operze Nova wykonuje następujące partie:

  • Figaro w "Wesele Figara" W. A. Mozarta
  • Dulcamara w „Napoju miłosnym” G. Donizettiego
  • Colline w „Cyganerii” G. Pucciniego (partię tę wykonuje także w Operze Bałtyckiej w Gdańsku)
  • Przemawiający w „Czarodziejskim flecie"W. A. Mozarta
  • Komisarz w "Madama Butterfly" G.Pucciniego
  • Markiz d'Obigny w "Traviacie" G. Verdiego
  • Pistola w „Falstaffie” G. Verdiego
  • Mnich w „Don Carlosie” G. Verdiego
  • Zuniga w „Carmen” G. Bizeta -
  • Dziemba w „Halce” S. Moniuszki
  • Jagu w „Manru” I. J. Paderewskiego
  • Frank w „Zemście nietoperza” J. Straussa
  • Rajca i Maciek w "Awanturze w Recco" M. Małeckiego
  • Zbigniew "Strasznym dworze" St. Moniuszki

 

 



Do góry


Stopka

Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
Flagi unijne
Zamknij