OPERA NOVA w Bydgoszczy

Soliści śpiewacy
Damian Konieczek
Basy
Damian Konieczek
Studia muzyczne rozpoczął na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie prof. Andrzeja Ogórkiewicza, które kontynuował na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Włodzimierza Zalewskiego. Uczestnik kursów mistrzowskich J. Nesterenki, M. Fołtyn, W. Zalewskiego i in. Brał udział w konkursach wokalnych w Polsce i za granicą, m.in.: został finalistą I Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Adama Didura (2004), półfinalistą 25. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Belvedere w Wiedniu, otrzymał wyróżnienie i nagrodę specjalną Stowarzyszenia Polskich Artystów Muzyków na III Konkursie Wokalnym im. Haliny Halskiej we Wrocławiu, był także uczestnikiem V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie.

W latach 2005-2006 był solistą Teatru Wielkiego w Poznaniu, gdzie zadebiutował na scenie partią Mnicha w Don Carlosie G. Verdiego w reżyserii Gianfranco de Bosio. W roku 2007 wystąpił w Teatro Politeama Garibaldi w Palermo, gdzie wykonał partię basową w Requiem Mozarta z orkiestrą Sinfonia Siciliana pod dyrekcją Jana Lathama Koeniga. W roku 2009 debiutował na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie, występując jako Sarastro w przedstawieniu W krainie czarodziejskiego fletu wg W.A. Mozarta, rok później był Masettem w Don Giovannim Mozarta w Operze Krakowskiej. W latach 2006-2011 był solistą Opery Wrocławskiej, gdzie brał udział m.in. w realizacji opery Chopin G. Oreficego, zarejestrowanej i wydanej na płycie CD przez firmę fonograficzną DUX.

W roku 2013 wystąpił na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w partii Przewoźnika w Qudsji Zaher Pawła Szymańskiego w reżyserii Eimuntasa Nekrošiusa, pod dyrekcją Wojciecha Michniewskiego.

12.06.2014 r. na XXIV Festiwalu Mozartowskim w Warszawie zadebiutował partią Osmina w Uprowadzeniu z Seraju W. A. Mozarta w reżyserii Eweliny Pietrowiak pod batutą Rubena Silvy.
Damian Konieczek
Repertuar:
Repertuar operowy:

  • G.Verdi "Mackbeth" - Banco
  • G.Verdi "Rigoletto" - Sparafucile, Monterone
  • G.Verdi "Don Carlo" - Filippo II, Il Grande Inquisitore, Un frate
  • G.Verdi "Aida" - Il Re, Ramfis
  • G.Verdi "Un ballo in Maschera" – Samuel
  • G.Verdi “Nabucco” – Zachariasz, Gran Sacerdote
  • J.Offenbach “Opowieści Hoffmanna” – Lindorf , Coppelius
  • W.A.Mozart "Die Zauberflote" - Sarastro
  • W.A.Mozart "Don Giovanni" – Commendatore , Masetto
  • W.A.Mozart “Uprowadzenie z Seraju” - Osmin
  • St.Moniuszko "Straszny dwór" - Zbigniew , Skołuba
  • St.Moniuszki "Halka" - Stolnik, Dziemba
  • G.Rossini "Il barbiere di Siviglia" - Don Basilio
  • G.Puccini "Gianni Schicchi" - Simone
  • G.Puccini "La Boheme" - Colline, Benoit
  • M.Mussorgsky "Boris Godunov" - Pimen
  • C.M.von Weber "Der Freischutz" - Ein Eremit , Kaspar
  • G.Bizet “Carmen” - Zuniga
  • J.Stefani, W.Bogusławski "Krakowiacy i Górale" - Bryndas
  • R.Wagner “Parsifal” – Klingsor , Titurel
  • G.Donizetti “Napój miłosny” - Dulcamara
  • I. J. Paderewski "Manru" - Oros
  • R. Wagner "Śpiewacy norymberscy" - Konrad Nachtigall
  • Don Alberto w "Awanturze w Recco..." M.Małeckiego ( premiera 2018 w Operze Nova)

    Repertuar musicalowy:

  • J. Bock "Skrzypek na dachu" - Tevye, Lejzor Wolf Repertuar oratoryjny :
  • W. A. Mozart - Requiem d-moll
  • W. A. Mozart - Missa C-dur Kronungs-Messe KV 317
  • A. Dvorak - Stabat Mater op.58
  • L. van Beethoven - IX Symfonia op.125


  • Do góry


    Stopka

    Opera Nova jest finansowana ze środków Samorządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego i Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego
    Program "Modernizacja Opery Nova w Bydgoszczy"
    Flagi unijne
    Zamknij