Opera Nova w Bydgoszczy

Opera Nova w Bydgoszczy Jednym z najbardziej rozpoznawalnych budynków dzisiejszej Bydgoszczy jest usytuowana w centrum nowoczesna bryła Opery Nova, idealnie wpisana w malownicze zakole rzeki Brdy. W skład gmachu wchodzą trzy architektoniczne kręgi, które mieszczą wszystko, czego nowocześnie wyposażony teatr potrzebuje m.in. jedną z największych scen w Polsce i obdarzona równie doskonałą akustyką sale kameralną. Od strony Brdy, w 3. kręgu mieści się Centrum Kongresowe Opery. Budynek jest klimatyzowany, izolowany akustycznie oraz przyjazny dla osób niepełnosprawnych. Opera Nova zaliczana jest do najlepszych polskich teatrów muzycznych oraz szczyci się wielką frekwencją widzów. Corocznie ( od 1994 r.) na przełomie kwietnia i maja w jej gmachu organizowany jest Bydgoski Festiwal Operowy - impreza o międzynarodowej renomie.

Grafika strony

graf bfo

Ścieżka nawigacyjna

Podziel się

Treść strony

XXIV BYDGOSKI FESTIWAL OPEROWY

Afisz XXIV BFO

24.edycję festiwalową zainaugurujemy 29 kwietnia 2017 r. premierą Opery Nova „Wesele Figara” . Ta opera W.A. Mozarta odtąd stanowić będzie w naszym repertuarze drugą (obok „Czarodziejskiego fletu”) pozycję prezentującą twórczość genialnego klasyka . Nazwiska  realizatorów pozwalają spodziewać się pełnej rozmachu realizacji.  Po premierze scenę oddajemy zaproszonym teatrom operowym. Teatr Wielki w Poznaniu przywiezie imponującą wizję sceniczną „Borysa Godunowa” M. Musorgskiego, którą firmują tak znane nazwiska jak Iwan Wyrypajew (reżyseria) i Gabriel Chmura (kierownictwo muzyczne). Szczecińska Opera na Zamku pokaże niezwykły spektakl okrzyknięty „najważniejszym wydarzeniem artystycznym sezonu 2015/2016”: operę B. Brittena „Dokręcanie śruby” żartobliwie można nazwać „thrillerem operowym”. Reżyser Natalia Babińska w sposób niezwykle stylowy i pogłębiony psychologicznie zaadaptowała prozę Henry’ego Jamesa, do której brytyjski kompozytor stworzył swą tajemniczą i niepokojącą muzykę. Po kilku latach przerwy zaprezentuje się w Bydgoszczy na dużej scenie  Opera Wrocławska z tytułem, o który często dopominają się melomani, „Poławiaczami pereł” G. Bizeta. Waldemar Zawodziński i Maria Balcerek stworzyli w nowej produkcji wręcz baśniową wizję azjatyckiego świata. Po raz trzeci nasze zaproszenie przyjął znakomity Litewski Narodowy Teatr Opery i Baletu z Wilna, tym razem z baletem „La Piaf”, którego libretto zainspirowała biografia słynnej francuskiej pieśniarki. Musical reprezentowany będzie przez „Młodego Frankensteina” przebojowy spektakl chorzowskiego Teatru Rozrywki .Festiwal zakończy 14 maja występ odwiedzającej nas ponownie Moskiewskiej Opery Kameralnej im. Borysa Pokrowskiego, legendarnej sceny ,jednego z najbardziej znanych w świecie rosyjskich teatrów muzycznych. Rosyjscy goście przedstawią operę współczesnego kompozytora Władimira Kobekina „Bystronogi.Historia konia”(Chołstomier), której libretto sięga do opowiadania Lwa Tołstoja. Świetnie oceniane przedstawienia, najlepsze obsady, wybitni realizatorzy, różnorodność inscenizacyjna – XXIV Bydgoski Festiwal Operowy, którego program stanowią różnorodne gatunkowo dzieła muzyczne odwołujące się do słynnych literackich pierwowzorów, powinien przynieść Widzom wiele satysfakcji artystycznych.

Szersze informacje o każdym ze spektakli w zakładce Repertuar bieżący.

  • sobota, 29 IV 2017 godz.19. Inauguracja XXIV BFO.Premiera Opery Nova w Bydgoszczy
  • niedziela, 30 IV 2017 godz.18. II premiera

WESELE FIGARA opera Wolfganga Amadeusza Mozarta.

kierownictwo muzyczne Marcin Sompoliński

reżyseria Wojciech Adamczyk

scenografia Marcelina Początek-Kunikowska

kostiumy Maria Balcerek

choreografia Zofia Rudnicka

przygotowanie chóru Henryk Wierzchoń

„W wykazie jego kompozycji Figaro znalazł się pod datą 29 kwietnia 1786. Trzy dni później odbyła się prapremiera(…). W Wiedniu został on w roku 1786 pokazany dziewięciokrotnie, po czym nie słyszano go tam do kwietnia 1789 roku(…).W pogodnym nastroju wyruszył Mozart razem z Constanze w drogę i 11 stycznia 1787 roku przybył do Pragi”(…) „Z prawdziwą przyjemnością patrzyłem ,jak wszyscy ci ludzie z  tak szczerym zapałem pląsali przy muzyce z mojego Figara, przemienionej w same kontredanse i tańce niemieckie, bo też o niczym innym się tu nie mówi, tylko  o Figarze; nie gra się, nie dmie, nie śpiewa i nie gwiżdże niczego innego, tylko  Figara. Nie chodzi się na inną operę prócz Figara, wiecznie Figara; wielki to zapewne honor dla mnie”.

W: Annette Kolb „Mozart” PIW 1990

Realizatorzy po raz pierwszy ich  w karierze artystycznej mierzą sie z tym dziełem Mozarta. Również obecne zespoły artystyczne Opery Nova pracują nad nim po raz pierwszy ( poprzednia realizacja tego tytułu miała miejsce 38.lat temu).Scena Opery Nova wygląda jak z obrazów mistrzów baroku: dekoracje zawierają „cytaty” z malarstwa rodzajowego, pejzażowego, motywów kwiatowych.  A kostiumy ? Każdy hrabia marzyłby o posiadaniu takiego surduta,czy stroju myśliwskiego , każda wieśniaczka zaś chciałaby ozdobić głowę sielskim ukwieconym kapeluszem z szarfami.

Śpiewacy  prezentują się wspaniale; wszyscy mają olbrzymią  radość ze śpiewania Mozarta. Taka też  idea przyświeca realizatorom:  poprzez piękno muzyki i obrazu przekazać radość widzom .

Recenzje po spektaklu:

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241229.html

http://bydgoszcz.wyborcza.pl/bydgoszcz/7,48722,21750459,bfo-recenzja-wesela-figara-robi-ogromne-wrazenie.html?disableRedirects=true

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241231.html

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241234.html

http://maestro.net.pl/index.php/7704-zlosc-almavivy

http://tygodnikbydgoski.pl/wydarzenia/nowe-szaty-figara-recenzja

 

 

  • wtorek, 2 V godz.19.

BORYS GODUNOW opera Modesta Musorgskiego.

Spektakl Teatru Wielkiego w Poznaniu. Premiera z 2016 r.

kierownictwo muzyczne Gabriel Chmura

reżyseria Iwan Wyrypajew

scenografia Anna Met

kostiumy Katarzyna Lewińska

choreografia Oleg Glushkov

reżyseria świateł Jacqueline Sobiszewski

kierownictwo chóru Mariusz Otto

Borys Godunow opera w czterech aktach z prologiem
libretto Modest Musorgski wg kroniki dramatycznej Aleksandra Puszkina

To muzyczna opowieść o Rosji z przełomu XVI i XVII wieku, a zarazem oparta na faktach refleksja nad konsekwencjami władzy zdobytej za wszelką cenę. Dla reżysera, Iwana Wyrypajewa, idée fixe stał się problem grzechu i winy, zbrodni i pokuty w kontekście prawosławnej kultury i religii. Dzięki scenografii podkreślającej przede wszystkim słowo i muzykę, tekst wybrzmiewa w pełni, a prawdziwy dramat rozgrywa się wyłącznie pomiędzy bohaterami. Inscenizacja, choć zachwyca pięknem i grą świateł, daleka jest od tradycyjnego myślenia o arcydziele Musorgskiego. Reżyser celowo nawiązuje dialog z bogatą tradycją wystawiania Borysa Godunowa, by podkreślić uniwersalne przesłanie jednej z najwspanialszych rosyjskich oper romantycznych.

Recenzje po spektaklu:

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241275.html

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241276.html

http://tygodnikbydgoski.pl/kultura/borys-godunow-w-labiryncie-historii-recenzja

 

 

  •  czwartek, 4 V godz.19.

DOKRĘCANIE ŚRUBY  opera Benjamina Brittena.

Spektakl Opery na Zamku w Szczecinie. Premiera z 2016 r.

kierownictwo muzyczne Jerzy Wołosiuk

reżyseria Natalia Babińska

scenografia i kostiumy Martyna Kander

reżyseria świateł Maciej Igielski

projekcje multimedialne Ewa Krasucka

ruch sceniczny Karol Urbański

 Dzieło ,którego libretto czerpie z noweli Henry'ego Jamesa, zaliczane do najwybitniejszych oper XX wieku. Akcja toczy się w kryjącym ponure tajemnice domu, w wiktoriańskiej Anglii. Kolejne wydarzenia i muzyka niczym śruba wkręcają widzów coraz głębiej w poczucie niepewności i strachu.Pierwsza polska inscenizacja opery Brittena ,jednej z najlepszych oper XX w., oceniona została jako spektakl znakomity pod każdym względem.„Tytuł opery wiąże się ściśle z formą muzyczną, a ta - z dramaturgią fabuły przejętej od Jamesa (libretto napisał Britten ze swoją przyjaciółką Myfanwy Piper). "The Turn of the Screw" była wielkim nieobecnym ("Billy Budd" jest nim do dziś), być może ze względu na dwie z rozmachem napisane role dziecięce - Milesa i Flory. Rzadko spotykana w gatunku operowym jest forma utworu: sceny dramatyczne przeplatane są wariacjami na 12-tonowy temat "śruby" skomponowanymi z właściwą Brittenowi wyobraźnią, jeśli chodzi o łączenie barw. To nie typowe interludia, ale wyrafinowane kompozytorsko etapy tworzenia napięcia dramatycznego”. "Niezwykły przypadek Benjamina Brittena" Anna S. Dębowska „Gazeta Wyborcza”

"Był to bezapelacyjnie najlepszy spektakl w tym sezonie, nie, w zasadzie od wielu sezonów, który mogliśmy zobaczyć, włączając w to renomowane sceny."
~Mitteloge.de 

Ta opera jest horrorem precyzyjnym niczym proza Stephena Kinga
~Rzeczpospolita

Recenzje po spektaklu:

http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/peterze-quint-ty-diable.html

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241383.html

http://www.expressbydgoski.pl/kultura/a/bydgoski-festiwal-operowy-kto-sie-wciaz-boi-ducha-geja,12051218/

 

  • niedziela, 7 V godz.18.
     

POŁAWIACZE PEREŁ  opera Georgesa Bizeta.

Spektakl Opery Wrocławskiej. Premiera z 2016 r.

dyrygent Paweł Przytocki

inscenizacja, reżyseria i  reżyseria świateł  Waldemar Zawodziński

choreografia i ruch sceniczny Janina Niesobska

scenografia Waldemar Zawodziński, Maria Balcerek

kostiumy Waldemar Zawodziński, Małgorzata Słoniowska,

przygotowanie chóru: Anna Grabowska-Borys

 

Poławiacze pereł stanowią jedną z najpiękniejszych kompozycji Georgesa Bizeta. Pisząc to dzieło późniejszy autor nieśmiertelnej Carmen nie miał jeszcze 25 lat. Stworzył jednak operę, która mimo nieprzychylnych komentarzy ówczesnych krytyków przetrwała próbę czasu i doczekała się wielu nagrań płytowych. W Polsce Poławiacze pereł znani są od ponad stu lat, nie schodzą również z afiszy najlepszych teatrów operowych świata. Autor upodobał sobie dla swych oper egzotyczne tło. Akcja Poławiaczy pereł, określanych jako „opera liryczna”, rozgrywa się w malowniczej scenerii wioski rybackiej na Cejlonie.

Poławiacze pereł Georges'a Bizeta w wykonaniu zespołu Opery Wrocławskiej, prowadzonym muzycznie przez Ewę Michnik, a reżysersko przez Waldemara Zawodzińskiego miały już swoją premierę w 2013 roku jako tzw. megawidowisko w Hali Stulecia we Wrocławiu. Twórcy zapowiadali jednak, że jest to całkiem nowe przedstawienie i nic (poza scenografią i kostiumami) nie pochodzi z wcześniejszej inscenizacji. Scenografia i kostiumy okazały się jednak dla przedstawienia elementem bardzo znaczącym i całkowicie zdominowały wizualną warstwę spektaklu”.

„Już początkowe sceny pierwszego aktu upewniają odbiorcę, że oto rozpoczyna się pełne kolorów i rozbuchanej scenografii widowisko. Chór w lśniących dalekowschodnich strojach, zwiewne układy baletu na tle barwnych materiałów, słowem – ilustracje rodem z Baśni tysiąca i jednej nocy. Wobec tych wszystkich wizualnych wspaniałości dramat głównej historii zdaje się schodzić na drugi plan” Na bogato. "Poławiacze pereł" w Operze Wrocławskiej: Justyna Rudnicka

 Recenzje po spektaklu:

http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/zycie-jak-perly-wylawiane-z-morza.html

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241547.htm

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241524.html

 

 

  •   wtorek, 9 V godz.19.
  • środa, 10 V godz.19.

LA PIAF balet Maura Bigonzettiego.

Spektakl Litewskiego Teatru Opery i Baletu w Wilnie . Premiera: 21.04.2017 r.

Dyrektor Artystyczny-Krzysztof Pastor

Muzyka : Gabriel Fauré, Maurice Ravel, Francis Poulenc, piosenki Edith Piaf

Choreografia Mauro Bigonzetti (Włochy)

Dekoracje i światła Carlo Cerri (Włochy)

Reżyseria świateł Massimo Consoli (Włochy)

Asystent choreografa Macha Daudel (Francja)

Asystent choreografa ds.kostiumów  Ugne Tamuliunaite (Litwa)

Słowa pieśni "Non, je ne regrette rien" (Nie żałuję niczego) były życiowym mottem jej wykonawczyni , legendarnej Édith Piaf. Ta mała, delikatna kobieta, zwana wróbelkiem paryskim , dysponowała pełnym mocy głosem, którym opowiadała historie miłości, cierpienia, życia pod dachami Paryża. Władająca emocjami słuchaczy śpiewaczka, niedościgła wykonawczyni piosenki,   jest dziś zaliczana w poczet„ francuskich dóbr narodowych. Choreografie Maura Bigonzettiego, współczesnego twórcy o międzynarodowej sławie są pełne humoru, wrażliwości, wykorzystują klasyczną technikę do nowoczesnych form. 
Jego język tańca jest niezwykle dynamiczny  i tworzy wspaniałe obrazy. Artysta w swych pracach składa hołd wspaniałym twórcom; jego produkcje „Mahler”, „WAM”( Wolfgang Amadeusz Mozart), „Omaggio à Bach”, „Caravaggio” dedykowane są  największym. Bigonzetti stworzył „La Piaf” dla Baletu Hannover State Opera w 2010 r. Obecnie przygotowuje tę pozycję ze świetnymi tancerzami litewskiego stołecznego Teatru Opery i Baletu, którzy odwiedzą Operę Nova po raz pierwszy (dwukrotnie już gościliśmy zespół operowy z Wilna).

Recenzje po spektaklu:

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241652.html

http://www.e-teatr.pl/pl/artykuly/241699.html

http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/hommage-a-edith-piaf.html

http://www.bydgoszczinaczej.pl/artykul/o-paryskim-wrobelku-ktory-porywal-tlumy/

 

 

  •  piątek, 12 V godz.19.

MŁODY FRANKENSTEIN  musical Mela Brooksa i Thomasa Meehana.

Spektakl Teatru Rozrywki w Chorzowie. Premiera z 2016 r.

Reżyseria Jacek Bończyk

Kierownictwo muzyczne Mateusz Walach

Choreografia Inga Pilchowska

Scenografia Grzegorz Policiński

Kostiumy Anna Chadaj

libretto – Mel Brooks i Thomas Meehan
muzyka i teksty piosenek – Mel Brooks
oryginalna reżyseria i choreografia – Susan Stroman
„Puttin’ on the Ritz” – słowa i muzyka: Irving Berlin

 

Młody Frankenstein to musical oparty na filmie o tym samym tytule, który w roku 1974 wyreżyserował Mel Brooks. Była to wyśmienita komedia, parodiująca horrory, a zwłaszcza wcześniejsze ekranizacje powieści „Frankenstein” Mary Shelley. Thomas Meehan, współscenarzysta filmu powiedział: „Wszystkie filmy Mela to musicale. Zawsze jest tam dużo muzyki, śpiewu, dlatego łatwo je przenieść na scenę”. Stało się tak w roku 2007. Po spektaklach przedpremierowych w Seattle i Waszyngtonie, 8 listopada odbyła się premiera na Broadwayu. Musical pełen jest szalonego, absurdalnego poczucia humoru i wspaniałej, porywającej muzyki. Znakomite są niektóre, choreograficznie rozbudowane, sceny. Jarzące się żaróweczki, mieniące się na srebrno kostiumy tancerek, kolorowe pióra, będące ozdobą aktorów - to naprawdę robi wielkie wrażenie! A ucho cieszą niezwykle trafnie przetłumaczone przez Grzegorza Wasowskiego dialogi oraz słowa piosenek, które przełożył reżyser Jacek Bończyk.     „…piosenki - wesołe, nieźle zaaranżowane i wpadające w ucho oraz świetna choreografia, równie znakomicie odtańczona przez zespół baletowy. Znakomita scenografia i świetne aktorstwo .Wielkie brawa należą także się twórcom fantastycznej scenografii, która zmienia się co rusz niczym w kalejdoskopie. To ona, na równi z aktorami, rządzi na scenie, ponieważ tworzy niesamowity klimat z każdą kolejną sceną. Bo monumentalność i przepych wizualny to jednak w teatrze rozrywkowym bardzo ważny, jeżeli nie najważniejszy, element. I "Młody Frankenstein" jest tego potwierdzeniem”.

Najlepszy musical sezonu zobaczycie w Chorzowie",Marta Odziomek,Gazeta Wyborcza - Katowice nr 113

Recenzje po spektaklu:

http://www.dziennikteatralny.pl/artykuly/jak-dr-frankenstein-dal-potworowi-zycie-madrosc-i-emocje.html

http://www.bydgoszczinaczej.pl/artykul/frau-blucher-i-igor-kradna-show-w-bydgoszczy/

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 niedziela, 14 V godz.18. Zakończenie XXIV BFO

BYSTRONOGI. Historia Konia. (Холстомер)  Opera Wladimira Kobekina.

Spektakl Moskiewskiej Opery Kameralnej im.Borysa Pokrowskiego. Premiera z 2012 r.

Władimir Kobekin
Bystronogi. Historia konia.
Opera w dwóch aktach. Czas trwania spektaklu: 2 godziny 30 minut.
Libretto: Władimir Kobekin według opowiadania Lwa Tołstoja pod tym samym tytułem

 Reżyseria i choreografia Michaił Kisliarow

Kierownictwo muzyczne Wladimir Agronski

Scenografia Wiktor Wolski

Kostiumy Olga Oszkalo

Światła Wladimir Iwakin

Przygotowanie chóru Aleksiej Wereszczagin

 Opera Wladimira Kobekina, zaliczanego do najlepszych współczesnych twórców operowych Rosji, trzykrotnego laureata ważkiej nagrody  „Złotej maski”, jest nowym odczytaniem literackiego arcydzieła Lwa Tołstoja. Bohaterem i narratorem opowiadania Lwa Tołstoja jest koń, Bystronogi. Nie ma jednak wątpliwości, że opowieść ta dotyczy tego wszystkiego, co bliskie każdemu człowiekowi. Symboliczne przeniesienie dramatu ludzkiego na postać zwierzęcia, czyni to wyznanie jeszcze bardziej poruszającym, bo nie chronią bohatera żadne ludzkie prawa. To prawdziwie rosyjska opera, łącząca najlepsze tradycje muzyczne od Glinki po Strawińskiego i Szostakowicza. Koloryt muzyki zadziwiająco współgra z obrazami z powieści i przejawia się w melodiach: zdaje się znajomych i jednocześnie brzmiących współcześnie. Kobekin, także doświadczony dramaturg, mądrze rozkłada akcenty, każąc widzom z zapartym tchem przeżywać pełen zmian, radości  i rozczarowań los Bystronogiego - Chołstomiera. Światowa prapremiera opery  odbyła się w Moskiewskiej Operze Kameralnej, teatru-legendy, którego Zespół mamy zaszczyt gościć po raz drugi na Bydgoskim Festiwalu Operowym.


Historię srokatego wałacha o imieniu Chołstomier [Obieżyświat, Bystronogi] w 1860 roku, opowiedział Tołstojowi znany hodowca koni A. Stachowicz. Temat zainteresował Tołstoja i w 1861 roku zaczął pisać opowiadanie. Ale, prawdopodobnie, całkowicie zajęty powieścią „Wojna i pokój”, odłożył je na bok i wrócił do tekstu dopiero w 1885 roku. W „Historii konia” Lwa Tołstoja zawarta jest historia życia ludzkiego. Opowiadanie zostało ukończone w 1886 roku i nawiązuje do dzieł stworzonych przez pisarza po głębokim kryzysie i nadaniu przez niego nowego znaczenia wielu ziemskim wartościom.
Ten utwór nieraz przyciągał uwagę ludzi teatru.
„Bystronogi” Władimira Kobekina, jednego z najczęściej wykonywanych współczesnych kompozytorów rosyjskich, trzykrotnego laureata nagrody „Złota Maska”, to nowa interpretacja arcydzieła Tołstoja. To prawdziwie rosyjska opera, która łączy w sobie najlepsze tradycje narodowe od Glinki do Strawińskiego i Szostakowicza. Koloryt jej muzyki jest zadziwiająco zgodny z ludowymi obrazami opowieści i znajduje odzwierciedlenie w szerokich melodiach: takich, jak się niekiedy wydaje, znanych i jednocześnie brzmiących współcześnie. Na tym poetyckim tle historia rozwija się dynamicznie i gwałtownie. Kobekin - wrażliwy i doświadczony dramaturg - umiejętnie rozstawia akcenty, zmuszając publiczność do przeżywania z zapartym tchem , pełnego radości i rozczarowań losu Bystronogiego.
Opera została ukończona przez kompozytora w 2012 roku i jej prapremiera odbyła się w dniu 1 października tegoż roku .

 

Podsumowanie XXIV BFO:

 

 

http://www.dziennikteatralny.pl/

PATRONI i PARTNERZY MEDIALNI XXIV BFO

Partnerzy Medialni i Partnerzy XXIV BFOFundacja Legalna Kultura.   www.legalnakultura.pl

Wystawy towarzyszące XXIV BFO

  • W dolnym foyer prezentujemy rzeźby Stanisława Horno-Popławskiego. Wespół z Harnasiami ,goszczącymi w Operze Nova od 2 lat,  tworzą kameralną ekspozycję prac Artysty, który potrafił surowy polny kamień zamienić w nieprawdopodobnie elastyczne tworzywo.

Rzeźby użyczone zostały przez Bydgoskie Centrum Sztuki, w którego siedzibie z kolei można oglądać kolekcję plakatów  Bydgoskich Festiwali Operowych

  • W Galerii Plakatu Teatralnego w Teatrze Impresaryjnym we Włocławku zorganizowano wystawę plakatów festiwalowych oraz do spektakli Opery Nova. Wystawa będzie pokazywana  do czerwca br.
Wystawa plakatów  festiwalowych w CBS

10.Międzynarodowe Operowe Forum Młodych-spektakle odbywające się w Operze Nova

Sala kameralna im.F.Krysiewiczowej w Operze Nova (*)

01.05.2017 g.18:00

P. Grajnert „Demony z Edinrath. Rzecz o Halionie i Liryen”–– Prapremiera.

Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy

 

03.05.2017  g.18:00

P. Grajnert „Demony z Edinrath. Rzecz o Halionie i Liryen”––

Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy

 

05.05.2017 g.18:00

Wolfgang Amadeusz Mozart – "Don Giovanni "

Akademia Muzyczna im. K. Lipińskiego we  Wrocławiu

 

 

08.05.2017  g.18:00

Leos Janáĉek – "Przygody Lisiczki Chytruski"

 Wyższa Szkoła Sztuk Scenicznych w Bratysławie (Słowacja)

 

11.05.2017 g. 18:00

Dziewczyny z Neapolu, czyli od tawerny do La Scali”

Les Femmes – zespół muzyki klasycznej  (Gdańsk)

 

ODWOŁANY SPEKTAKL !!! 13.05.2017 g. 16:00

Jerzy Fryderyk Wojciechowski

" TEJ ! "

- opyra kameralna w gwarze poznańskiej, najbardziej poznańska ze wszystkich oper.

Stowarzyszenie Młodych Animatorów Kultury

(Poznań)

(*) Bilety rozprowadza Akademia Muzyczna w Bydgoszczy.

 

 

Inne linki

Informacje o serwisie

© Opera Nova w Bydgoszczy, 2011-2013